سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چرا بایستی موشک‌های دفاعیS300 که با تفاهم دو دولت برای اقدامات دفاع از ایران مورد توافق قرارگرفته است، مجوز ارسال دریافت نمی‌کند و بیش از 6 ماه است از وقت تحویل آنها از طرف روس تخطی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح،سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تعاملات تسلیحاتی ایران و روسیه اظهار داشت: آیا استراتژیست‌های روسیه اهمیت ژئوپولتیک ایران را در امنیت روسیه در نظر نمی‌گیرند، چرا بایستی موشک‌های دفاعی S300 که با تفاهم دو دولت برای اقدامات دفاع از ایران موردتوافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دریافت نمی‌کند و بیش از 6 ماه است از وقت تحویل آنها از طرف روس تخطی شده است.
عضو شورای امنیت ملی در ادامه افزود: ما از دوستان روس در همسایه شمالی گله داریم و امیدواریم این یادآوری دوستان روسی را به تسریع درتحویل مورد قرارداد تشویق کند.
قراردادی حساس و بحث‌انگیز

ایران و روسیه قرارداد مربوط به معامله موشک‌های اس ??? را سال ????امضا کردند، اما به رغم پیگیری‌های ایران هنوز این قرارداد جنبه‌ی اجرایی پیدا نکرده است. سفر مصطفی محمد نجار، وزیر سابق دفاع ایران، در بهمن سال ???? به مسکو نیز نتوانست رهبران روسیه را به اجرای قرارداد یادشده متقاعد کند.
قراداد تحویل موشک‌های اس ??? به موضوعی حساس در مناسبات میان روسیه از یک‌سو و غرب و اسرائیل از سوی دیگر بدل شده است. دستیابی ایران به این موشک‌های پیشرفته، توان دفاع هوایی این کشور را به نحو محسوسی بهبود خواهد بخشید. غرب و اسرائیل نگران‌اند که این بهبود، موضع ایران را در مذاکرات اتمی سرسختانه‌تر کند و انعطاف کمتر تهران در مذاکرات را در پی داشته باشد.
سال گذشته، اندک زمانی پس از بروز جنگ میان گرجستان و روسیه، محافل خبری از قول مساعد اسرائیل به قطع کمک‌های خود به گرجستان خبر دادند تا روسیه نیز متقابلا از تحویل موشک‌های اس??? به ایران خودداری کند. در شهریورماه گذشته نیز خبر سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به مسکو، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد. گفته می‌شد که یکی از اهداف عمده‌ی این سفر متقاعدکردن رهبران کرملین به عدم صدور موشک‌های اس ??? به ایران بوده است.





      

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله " دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امشب خود که به مناسبت روز شهید ایراد کرد و به طور زنده از شبکه المنار لبنان بخش شد، با اشاره به گزارش "گابی اشکنازی " رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی (فرمانده جبهه شمالی در زمان شکست اسراییل در سال 2000)، که گفته بود " حزب‌الله ده‌ها هزار موشک با برد 325 کیلومتر دارد " اظهار داشت: من طبق معمول نه این خبر را نفی می‌کنم نه تائید. اگر این خبر صحیح باشد ما ناراحت نمی شویم و اگر هم غلط باشد، خودش دست به جنگ روانی علیه ارتش و ملتش زده است.
وی افزود: اسرائیلی‌ها در این مدت خیلی سعی کردند از جنگ سخن بگویند یا بگویند که سلاح‌های پیشرفته‌ای وجود داد؛ گویی می‌خواهند نشان بدهند که روند امور به سمت جنگ است.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در این سخن دو احتمال وجود دارد. یکی اینکه اسرائیل به دنبال بهانه‌ای برای شروع جنگ است. احتمال دوم اینکه هدف از این سخنان این است که هرگز به سمت جنگ نرویم. بدین مفهوم که مثلا اشکنازی به مردم خود دارد می‌گوید که نباید کاری کرد چرا که آنها خیلی موشک‌ و سلاح پیشرفته دارند و دیگر محلی در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد که از تیررس مقاومت لبنان و فلسطین دور باشد. در واقع اشکنازی می‌گوید که اگر جنگ شود، آوارگی فقط مخصوص ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی نیست و حامیان جنگ باید ساکت شوند و اسراییل دیگر راهی ندارد. تمامی این دعواها فقط آنها را خسته می‌کند و نتیجه‌ای ندارد. اگر اسرائیلی‌ها خواستار جنگ هستند، اشکنازی می‌گوید سلاح‌های مقاومت اینها هستند.
نصرالله در عین حال تهدیدات رژیم صهیونیستی را جنگ روانی دانست و افزود: با تمام این احوال ما در برابر جنگ روانی اسرائیل هستیم و این ما نیستیم که خواستار جنگ هستیم. اگر بخواهیم شبح جنگ را از لبنان دور کنیم باید بدانیم جنگ روانی اسرائیل بی‌فایده و بی‌نتیجه است و باعث چند دستگی در لبنان نمی‌شود؛ بلکه اتحاد لبنانی‌ها را در پی دارد. اگر اسراییلی بداند در صورت دست زدن به جنگ علیه لبنان ما همه با هم متحد خواهیم بود و از خاکمان دفاع می‌کنیم، شرایط فرق می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال بر آمادگی این جنبش برای مقابله با هر گونه تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که اشکنازی چنین سخن می‌گوید، ما می‌گوییم که ما خواستار جنگ نیستیم؛ ولی اگر می‌‌خواهند جنگ را امتحان کنند ما به لطف خدا و به برکت خون شهدا این تهدید را به یک فرصت تبدیل می‌کنیم.
سیدحسن نصرالله افزود: آنها می‌گویند که در هر جنگی، دیگر نیروی هوایی کارآیی چندانی نخواهد داشت و این سخن را با توجه به تجربه جنگ گذشته می‌گویند. من به آنها می‌گویم که در جنگ آینده دیگر داستان به "حیفا " و ... مربوط نمی‌شود و ما دورتر از آن را هدف قرار می‌دهیم.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت : اسراییلی‌ها از هفت گردان و ... برای حمله به لبنان حرف می‌زنند. من می‌گویم اگر این گردان‌ها وارد جغرافیای لبنان شوند، باید بدانند که خداوند این جغرافیا را اصلا برای شکست و نابودی اشغالگران و متجاوزان آفریده است.
وی افزود: هنگامی که این گردان‌ها وارد لبنان شوند (که نیمی از ارتش اسراییل است)،‌ همه ما آنجا خواهیم بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های جنگ 2006 این بود که هیچکس از صحنه نبرد فرار نکرد و مشکل ما این بود که چگونه جلوی خیل جمعیت را که می‌خواستند به جنگ بروند را بگیریم. آری ... همه ما در آنجا خواهیم بود و تانک‌ها و نفربرهای آنها را نابود خواهیم کرد و سربازان آنها را کشته و اسیر می‌کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: من قبلا گفته بودم که ما فرصت داریم و می‌توانیم گردان‌های اسرائیلی را از بین برده و افسران و سربازان آنها را بکشیم. برخی می‌گویند در جنگ 2006 اسرائیل دست به جنگ زمینی نزد. آنها در آن جنگ 40 هزار افسر و سرباز و 200 تانک وارد لبنان کردند و شکست خوردند و ما تازه در آن روزها به قدرت کنونی نبودیم.
سیدحسن نصرالله با اشاره به توانمندی امروز حزب الله گفت : امروز ما بزرگ‌تر و با تجربه‌تر و قدرتمندتر هستیم و بسیاری از نقاط ضعف خود را از بین برده و بر نقاط قوت خود افزوده‌ایم. من می‌گویم که ما آماده هستیم و در برابر شهدا و روح حاضر آنها شهادت می‌دهم که هر اندازه نیرو وارد لبنان کنند، در خاک ما نابود خواهند شد. این تحول بزرگی است که در منطقه در صورت بروز جنگ رخ خواهد داد





      

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانی "ولفزبورگرآلگماینه "، "کارل تئودور تسو گوتنبرگ " روز گذشته در سخنانی در پارلمان آلمان به تشریح برنامه های خود برای ارتش آلمان پرداخت.
وی گفت که افزایش قدرت جنگی و ارتقای توانایی برای شرکت در ماموریت‌های جهانی از جمله اهداف وزارت دفاع آلمان است و از پارلمان این کشور خواست تا بودجه مورد نیاز در ماموریت های خارجی را تامین کند.
گوتنبرگ گفت: هم اکنون ارتش آلمان در ماموریت‌های خارج ار کشور فعالیت می‌کند اما این پایان ماجرا نیست و ماموریت سربازان به ماموریت های فعلی نیز ختم نمی‌شود. حضور نظامیان آلمانی در بالکان و انجام وظیفه در شرایطی بسیار سخت و همراهی در ماموریت یونیفل در سواحل لبنان همگی حاکی از این امر است.
بر اساس این گزارش وزیر دفاع آلمان در این سخنان بار دیگر به جنگ افغانستان و (وضعیت سربازان آلمانی) اشاره کرد و گفت که سربازان نمی توانند تنها با تکیه بر بروکراسی به نبرد ادامه دهند چرا که در افغانستان جنگی مسلحانه در جریان است.
قرار است کمیسیونی تا پایان سال 2010 پیشنهادها برای سازماندهی ارتش را بررسی کند.

 





      


S-61 با هدف ساخت یک هلیکوپتر ضد زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شد.سطح زیرین این هلیکوپتر به شکل شناور طراحی شده و دو باله پخ در دو طرف بدنه به حفظ تعادل آن بر روی آب کمک میکند.اولین مدل S-61 که قراردادی برای فروش آن منعقد شد، HS-3A سی کینگ بود.


در 23 سپتامبر 1957 قرارداد اولیه تولید این هلیکوپتر برای نیروی دریایی ایالات متحده منعقد شد و اولین پیش نمونه اش در 11 مارس 1959 برای نخستین بار به پرواز درآمد. از زمان اولین پرواز S-61 تا به حال،مدل های مختلفی از این هلیکوپتر ساخته شده و انواعی هم با اجازه شرکت سازنده در کشورهای انگلستان،ایتالیا و ژاپن موناژ شده است.همچنین این هلیکوپتر با نام نیوری پس از اصلاحات مفصلی در مالزی تولید شد.


برای اجرایماموریت های ضد زیردریایی و شد کشتی، S-61 قابل تجهیز به رادار جست و جوگر و نجهیزات ویژه کشف هدف است و با استفاده از چهار اژدر آشیانه یاب،چهار خرج گود،و یا دو فروند موشک هوا به سطح اگزوسه یا سی ایگل میتواند به هدف حمله ور شود.این هلیکوپتر در ماموریت های نجات هوا/دریا هم استفاده فراوانی دارد و میتواند بین 18 تا 22 نفر بازمانده را نجات دهد.مدلی از اس-61 به نام کماندو،هلیکوپتری ترابری تاکتیکی اسا و میتواند 28 نفر(45 نفر در حالت فوق ظرفیت) سرباز مسلح را حمل کند.

در 1961 شرکت ایتالیایی آگوستا توافقنامه ای برای تولید و توسعه طرح اس-61 و اس.اچ.3دی با سیکورسکی امضا کرد.محصولات آگوستا، به نام ASH-3D از 1969 به نیروی دریایی ایتالیا تحویل شد.مدل غیر نظامی تولیدات آگوستا را AS-61 نامیدند.همچنین،توافقی هم بین شرکت انگلیسی وستلند و سیکورسکی برای توسعه طرح اس-61 حاصل شد.با اجرای این توافق،وستاند با استفاده از پیکره و سیستم پروانه SH.3D هلیکوپتر های وستلند سی کینگ را تولید کرد.


در این هلیکوپتر ها تغیرات عمده ای در نیروگاه و تحهیزات اویونیکی انجام گرفت تا استاندارد های مطلوب نیروی دریایی سلطنتی برای یک هلیکوپتر ضد زیردریایی مناسب تامین شود.این سی گینگ ها علاوه بر ماموریت اصلی،برای اجرای عملیات تجسس و نجات،ترابری و تاکتیکی نیروهای نظامی،تخلیه مجروحان و حمل بار هم مورد استفاده اند.


انواع مدل ها:
SH-3A: اولین نمونه سی کینگ(225 فروند)
CH-124: شبیه SH-3A،برای صدور به کانادا،41 فروند)
S-61A:مدل ترابری،آبی/خاکی،قادر به حمل 26 نفر سرباز مسلح)
S-61A-4:نیوری،38 فروند مالزی،31 صندلیه
HH-3A:اصلاح شده مدل اولیه،با پوشش ضد گلوله و مسلح
SH-3D: سی گینگ،مدل استاندارد ضد زیردریایی نیروی دریایی
VH-3D:قابل استفاده برای حمل شخصیت ها
SH-3H: نوع چند منظوره
S-61B: تولید شده برای نیروی هوایی ایالات متحده

----------------------



کاربران:
ایالات متحده امریکا،انگلستان،ایران،مالزی،ایتالیا ،ژاپن،استرالیا،برزیل،کانادا،دانمارک ،مصر،آلمان،هند،اندونزی،عراق،اردن،لی بی،نروژ،پاکستان،قطر،عربستان،اسپانیا





مشخصات فنی مدل D (استاندارد)
نیروگاه :
موتور: دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک T58-GE-10
توان نامی موتور: 1.044 کیلو وات
ظرفیت کل مخازن سوخت: 3180 لیتر
پروانه: اصلی و پروانه دمی پنج تیغه ای

ابعاد :
قطر پروانه اصلی: 18.9 متر
قطر پروانه دمی: 3.2 متر
مساحت دیسک پروانه اصلی: 280.5 متر مربع
طول: 22.1 متر
ارتفاع: 5.1 متر
وزن ها :
وزن برخاستن عادی: 8.4 تن
وزن تسلیحات: 380 کیلوگرم

عملکرد پروازی :
بیشترین سرعت افقی: 267 کیلومتر بر ساعت
سرعت کروز برای بیشترین برد: 219 کیلومتر بر ساعت
بیشترین نرخ صعود: 10 متر بر ثانیه
سقف پرواز خدمتی: 4.4 کیلومتر
سقف پرواز ایستا: 3.2 کیلومتر
برد: 1005 کیلومتر !!!




      




 



 





      

عربستان قصد دارد شش فروند ناوچه دریایی چند منظوره ایتالیایی «فینکانتری» به ارزش 2.2 میلیارد دلار را از کمپانی کشتی‌ساز فینکانتری خریداری کند. بنا بر آمار ارایه شده، امارات متحده عربی از سال 2004 تا 2008 پس از دو کشور چین و هند، بزرگترین خریدار سلاح در دنیاست. این کشور معامله 3.3 میلیارد دلاری برای خرید سیستم دفاع موشکی پاتریوت را با کمپانی آمریکایی لاکهید مارتین به انجام رسانده است.
سرویس بین‌الملل ـ قرار است در این هفته، بزرگترین معامله تسلیحاتی کشورهای عربستان سعودی و امارات، در نمایشگاه هوایی در دبی با دو کمپانی بزرگ آمریکایی «لاکهید مارتین» و کمپانی انگلیسی «بریتیش ایرواسپیس» به ارزش چهل میلیارد دلار امضا شود.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، سیستم‌های دفاع موشکی و ناوهای دریایی و همچنین هواپیماهای شکاری جزو اصلی این معاملات را تشکیل می‌دهند.
شاهزاده «ترکی الفیصل»، رئیس اطلاعات سعودی از سال 1997 تا 2001 و برادر وزیر امور خارجه سعودی می‌گوید: ایران از نقطه‌نظر ژئوگرافیکی همسایه ماست و ما در این زمینه ملاحظاتی داریم.
بنا بر این گزارش، عربستان سعودی، درخواست خرید هواپیماهای شکاری ـ جنگنده «یورو فایتر»، متعلق به کمپانی «جکفولدزونگ» آلمان، شامل کنسرسیومی از کشور انگلستان (کمپانی «بریتیش ایرواسپیس»)، کمپانی ایتالیایی «فینمکانیسا اس.پی.ای» و کمپانی آلمانی «فرانسوس ایروپین ایرونوتیک» را دارد و این در حالی است که هم‌اکنون عربستان سعودی، 72 فروند از هواپیماهای «یوروفایتر تیفون» به ارزش 7.2 میلیارد دلار را در اختیار دارد.
موشک پدافند اس-400
کشور عربستان سعودی قصد دارد شش فروند ناوچه دریایی چند منظوره ایتالیایی «فینکانتری» به ارزش 2.2 میلیارد دلار را از کمپانی ایتالیایی کشتی‌ساز فینکانتری خریداری کند. همچنین کشور امارات متحده عربی نیز قصد خرید شصت فروند هواپیمای جنگنده «رافائل»، ساخت کمپانی فرانسوی «داسولت» را دارد.
بنا بر این گزارش، سارکوزی اعلام کرده است که ارزش این معامله، هشت میلیارد دلار است و فروش هواپیماهای جنگنده «رافائل» را همزمان با راه‌اندازی پایگاه هوایی فرانسه در امارات متحده عربی آغاز خواهد کرد.
این گزارش می‌افزاید، امارات متحده عربی قصد دارد که سیستم دفاع موشکی به ارزش هفت میلیارد دلار را از کمپانی لاکهید مارتین به نام «بتستا» خریداری کند؛ معامله‌ای که پنتاگون تأیید آن را از کنگره آمریکا گرفته است.

موشک پاتریوت
این گزارش خاطرنشان می‌کند، کمپانی «بوئینگ» که مرکز آن در شهر شیکاگو آمریکاست و دومین سازنده هواپیماهای مسافربری در دنیاست، می‌خواهد چهار فروند هواپیمای «سی ـ 17» لجستیکی ـ نظامی را به همراه تجهیزات روترکرافت برای ثبت بال‌های هواپیما خریداری کند.
لازم به یادآوری است که سه کمپانی «بریتیش ایرو اسپیس» و «لاکهید مارتین» و «بوئینگ»، سه کمپانی اصلی طرف معامله با شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس هستند.
بنا بر آمار انستیتو تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، امارات متحده عربی از سال 2004 تا 2008 پس از دو کشور پرجمعیت چین و هندوستان، بزرگترین خریدار سلاح در دنیاست. این کشور هم‌اکنون معامله 3.3 میلیارد دلاری برای خرید سیستم دفاع موشکی پاتریوت را با کمپانی آمریکایی لاکهید مارتین به انجام رسانیده است.

پدافند اس 400
در همین حال، روسیه نیز اعلام کرده است که قصد انجام معامله دو میلیارد دلاری با عربستان سعودی برای فروش سیستم دفاع موشکی «اس ـ 400» و همچنین تعدادی تانک و بالگرد را با این کشور دارد.
گفتنی است، «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا در ماه سپتامبر به شبکه الجزیره گفته بود: کشورهای خلیج‌فارس باید توان نظامی خود را در برابر ایران افزایش دهند، زیرا ایرانیان از حرکت نمی‌ایستند و همواره در حال افزایش توان نظامی خود هستند.




      

کالاشنیکوف 90 ساله شد

میخاییل تیمافییویچ کالاشنیکوف"، طراح برجسته سلاح گرم و مولف مطمئن ترین مسلسل جهان یعنی مدل معروف "آ کا-47" روز 10 نوامبر 90 ساله شد.

وی به خاطر اولین اثر خود یعنی ثبت کننده تعداد شلیک توپ های تانک،در دهه 30 ساعتی از "گئورگی ژوکوف" فرمانده ارتش سرخ دریافت کرد.
عکس: گروهبان یکم میخاییل کالاشنیکوف در حین کار بر روی مسلسل "آ کا-47"

از آن زمان وی در شهر ایژفسک زندگی می کند و در کارخانه اسلحه سازی "ایژماش" در حال حاضر بعنوان طراح ارشد است. عکس: 1997 -میخاییل کالاشنیکوف در جشن 190-مین سالگرد تاسیس "ایژماش" و 50-مین سالگرد تولید مسلسل "آ کا-47".

یکی از سرگرمی های کالاشنیکوف، تولید سلاح های شکاری است. عکس: 1965 میخاییل کالاشنیکوف در حال شکار

 حال حاضر بیش از ده مدل مختلف از مسلسل های کالاشنیکوف در جهان وجود دارند

میخاییل کالاشنیکوف به همراه مسلسل معروف "آ کا-47".

میخاییل کالاشنیکوف طراح مسلسل "آ کا-47".





      

بزرگترین مانور مشترک نظامی دوجانبه آمریکا-اسرائیل که از تاریخ 21 اکتبر شروع و در تاریخ 3 نوامبر ـ یک هفته قبل ـ با حضور بیش از 2000 نفر از نیروهای دو طرف به پایان رسید، عمده هدف آن مقابله با تهدید موشک های بالستیک ایرانی تعیین شده بوده است.
به گزارش خبرنگار "تابناک"، بر اساس ادعای فرماندهان این مانور مشترک، عملیات "جونیپر کبرا" که در آن پنج نوع مختلف سیستم دفاع موشکی آزمایش شد مشخص نمود که کدامیک از این سیستم ها قابلیت و توانمندی بیشتری در مقابل حملات موشکی ایران دارد.سیستم های یاد شده عبارتند از:
1- سیستم برد بلند "آرو-2 " : این سیستم توسط صنایع هوا فضای رژیم صهیونیستی با همکاری کمپانی "بوئینگ" ساخته شده که تحت نظارت وزارت دفاع رژیم صهیونیستی و پنتاگون فعالیت های ساخت این سیستم انجام شده است.
2- سیستم "تاد" یا ترمینال دفاعی: فراز منطقه ای که برای نابود کردن موشکهای بالستیکی برد کوتاه  بوسیله کمپانی آمریکایی "لاکهید مارتین" در بخش سیستم فضایی این کمپانی ساخته شده است.
3- سیستم "پک تری" : با توانایی پیشرفته "پاتریوت 3" ـ که موشک های هدایت شده نامیده می شوند ـ و بردشان سه برابر موشک های نسل اول "پاتریوت" است.
4- موشک های سوار بر کشتی: این موشک ها به سیستم دفاع موشکی بالستیک "ایجس" معروف است که به موشک های استاندارد "اس-ام 3" و سیستم راداری "SPY1/AN " مجهز می باشند که 360 درجه اطراف خود را پوشش می دهد.موشک های "SM-3" که برای ساقط کردن ماهواره های آمریکایی که خارج از مدار خود حرکت می کردند و یکی از این ماهواره ها در فوریه سال 2008 توسط این نوع از موشک ها ساقط شده است کارایی داشته اند. و اکنون اصلاحاتی بر روی این نوع موشکها انجام داده اند که بتواند برروی زمین هم کارایی داشته باشند.
این مانور دریایی، بزرگترین مانور بین نیروهای آمریکایی و اسرائیلی بوده است که تاکنون در تاریخ روابط دو کشور اتفاق افتاده  و تاکنون این همه تجهییزات موشکی به همراه هم مورد آزمایش قرار نگرفته بودند.
این مانور دریایی که برای دفاع موشکی از رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده بود و با توجه به اینکه فاصله تل آویو تا تهران 1598 کیلومتر است بنابراین از سیستم راداری با قابلیت ردیابی 2000 مایلی استفاده شده است.
اما آخرین سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی که "دفاع موشکی ریتون" نام دارد در قراردادی با سیستم دفاع موشکی پیشرفته "رافائل" ـ  که ارزش معاملاتی آن به 100 میلیون دلار می رسد ـ مقرر گردیده که طراحی لازم را برای سیستم "دیوید سلینگ" به انجام برساند.
سیستم دفاع موشکی "DSWS" برنامه مشترک بین آزانس دفاع موشکی و سازمان دفاع موشکی رزیم صهیونیستی  است. و این سیستم موشک های بالستیک برد کوتاه و راکت های کالیبر بالا و موشک های "کروز" را رهگیری و سرنگون می کند.
در همین حال، چند هفته قبل دولت آلمان قرارداد دو  زیردریایی کلاس "دولفین" مدل "یو-212" را که تا یک سال دیگر تحویل این رژیم می شود را امضاء نمود.
مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعتقاد دارند که این زیردریائی ها بهترین نوع تجهیزات برای دفاع در مقابل تهدیدات موشکی ایران است.
مانور دریایی "جونیپر کبرا" یا "کبرا کوهی" نمونه ای برای برنامه ای است که آنها قصد دارند به همراه ناتو برای برنامه دفاع موشکی خود در اروپا تجهییز کنند و سپر دفاع موشکی اروپا را از این روش بدست آورند.
سیستم راداری که آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است ـ که در مانور فوق نیز مورد استفاده قرار گرفته است ـ سیستم "2-AN/TPY" نام دارد که گفته می شود از فاصله 4300 کیلومتری یک هدف به اندازه توپ بیسابال را شناسایی و ره گیری می کند.
این نوع تحرکات نشان می دهد که رزیم صهیونیستی در آماده باش کامل قرار دارد و ضمن ایجاد فضا سازی روانی در تلاش است تا آمادگی خود را برای درگیری احتمالی با کشورهای منطقه و به ویژه ایران حفظ کند.هرچند طی سال های گذشته همواره چنین وضعیتی در سیاست های  رژیم صهیونیستی به عنوان یک راهبرد حاکم بوده و آنها در پی بهره برداری های خود از ایجاد چنین فضاهایی هستند اما برای ایران این پیام را دارد که او نیز باید ضمن بالا بردن توان دفاعی خود به هیچ وجه از برنامه های صهیونیست ها غفلت نورزد.




      

یک نشریه آلمانی راست‌گرا و ضدایرانی، ادعای انتقال اطلاعات محرمانه سرویس اطلاعات خارجی آلمان (BND) توسط رییس سابق سرویس اطلاعات داخلی اتریش به تهران را مطرح کرد.
به گزارش رجانیوز، نشریه فوکوس،با طرح این ادعا و بیان اینکه این اطلاعات درباره آنچه که این نشریه آن از آن با عنوان ادعایی "فعالیت ایران برای تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی" نام می‌برد، بوده است، افزود‏:‏ به همین جهت، تحقیقات درباره "گرت رنه پولیکه" که ریاست قسمت امنیتی شرکت زیمنس را نیز برعهده داشته است، از سوی دادستانی فدرال در کارلسروهه در جریان است‏.‏
فوکوس که گرایش راست و ضد ایرانی دارد، نوشت‏:‏ این احتمال وجود دارد که اتهام خیانت به کشور نیز به اتهامات پولی اضافه شود‏.‏
به نوشته این نشریه، پولی در بهار امسال دو بار نیز به تهران سفر کرده است‏.‏
این نشریه افزود‏:‏ نفوذی های سرویس های اطلاعاتی سیا و موساد، بهار امسال گزارش دادند که گزارش محرمانه سرویس اطلاعات خارجی آلمان درباره فعالیت های هسته‌ای ایران در تهران مشاهده شده است‏.‏
فوکس ادامه داد‏: سپس، مقامات امریکایی با رییس دفتر صدراعظم وقت آلمان و وزیر کشور کنونی تماس گرفتند و موضوع را در میان گذاشتند‏.‏
دمازیرنیز به‌صورت محرمانه این اطلاعات را به دادستان فدرال انتقال داده و با مقامات زیمنس در میان گذاشته است‏.
دادستان فدرال تاکنون در رابطه با این تحقیقات اظهار نظری نکرده است‏.
به نوشته فوکوس به نقل از محافل امنیتی در برلین، این انتظار وجود دارد که این تحقیقات متوقف شود، زیرا مظنون، به‌عنوان رییس سابق سرویس های اطلاعاتی اتریش می تواند سکوت کند و در تهران نیز نمی توان در این باره تحقیق کرد‏.
در عین حال، نشریه اشپیگل نیز روز گذشته خبرداد که نتایج تحقیقات دادستانی فدرال تاکنون این سوء ظن را تشدید نکرده بلکه کمتر کرده است‏.‏
پولی به‌صورت مکرر در وین به دلیل آنچه که نزدیک بودن به مقامات ایرانی عنوان می شد، مورد انتقاد به‌ویژه از سوی سرویس های اطلاعاتی امریکا و اسراییل قرار داشته است‏.
اطرافیان پولی معتقدند که پشت این تحقیقات نیز مقامات امریکایی قرار دارند‏.‏
پولی زمانی که ریاست سرویس اطلاعات داخلی اتریش را برعهده داشت، خواستار اعلام عملیات محرمانه سیا در اتریش به این اداره بود‏.؛ درخواستی که با نارضایتی و انتقاد امریکایی‌ها مواجه شده بود‏.‏
وکیل پولی براین عقیده است که این تحقیقات صرفاً اهداف سیاسی داشته و می خواهند وی را به خاک سیاه بنشانند‏.‏
اشپیگل آلمان همچنین نوشت‏: "‏گرت رنه پولی" مسوول امنیت شرکت زیمنس به دلیل ارتباط با سرویس های اطلاعاتی ایران از سمت خود کناره گیری کرده است‏
پولی حدود ‏3‏ سال ریاست اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم اتریش را نیز برعهده داشته است‏.‏
این هفته‌نامه افزود‏:‏ ظاهراً این شرکت چندی پیش نیز خبرهایی از سیاستمداران آلمانی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه امریکا و اسراییل از منصوب شدن پولی به این سمت به‌عنوان یک مشکل بزرگ یاد کرده اند‏.
به نوشته این نشریه، زمانی که پولی ریاست اداره حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم اتریش را برعهده داشت، سفارت امریکا چندین بار به وزارت کشور اتریش نسبت به تماس های او با ایران اعتراض کرده بود‏




      

دمیتری مدودف" رییس جمهور روسیه روز سه شنبه در کرملین "میخاییل کالاشنیکوف" طراح و سازنده مسلسل های معروفی به همین نام در دنیا را به حضور پذیرفت و به وی بالاترین نشان افتخار کشور یعنی نشان "قهرمان روسیه" را اعطا نمود.
دهم نوامبر سازنده مسلسل های معروف "آ کا-47" (کالاشنیکوف) 90-مین سالگرد تولد خویش را جشن می گیرد.
مدودف خطاب به میخاییل کالاشنیکوف تاکید کرد که آنچه که او ساخته می تواند الگویی عالی برای آن باشد که چگونه می توان نمونه بی نظیری از سلاح ساخت که طی چندین دهه هم در داخل کشور -شوروی سابق و روسیه- و هم در تعداد کثیری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار دارد.
کالاشنیکوف به نوبه خویش ضمن تقدیر از رییس جمهور به خاطر اعطای چنین نشان عالی افزود: تقصیر من نیست که این سلاح در جهان آنطور که باید استفاده نمی شود. اینجا مقصر سیاستمداران هستند و نه سازندگان. من سلاحی برای دفاع از میهنم ساختم.
امادگی روسیه برای صدور اسلحه کالاشنیکوف ویژه فشنگهای ناتو
"ایگور سواستیانوف" معاون مدیر کل موسسه صادرات دفاعی روسیه، "روس ابارون اکسپورت"،  گفت که این موسسه به سفارش دهندگان اسلحه خودکار کالاشنیکوف، سری صدم این اسلحه، از جمله با فشنگ مطابق استاندارد ناتو را پیشنهاد می دهد.
سواستیانوف گفت:
اسلحه های پیشرفته تر کالاشنیکوف، سری صد- ??-105، ??-104 و  ??-103 برای فشنگ های کالیبر 5.45 و 7.62 میلیمتری، و ??-101  و ??-102  برای فشنگ با کالیبر استاندارد ناتو، یعنی 5.56 میلیمتر ساخته شده اند.
وی افزود:
"متخصصین ساخت سلاح در روسیه با تکامل بخشیدن (به این اسلحه) موفق به کاهش شعله وری در دهانه و پس لگد طی تیراندازی شده اند. در نتیجه اسلحه بهنگام تیراندازی دارای پایداری بالا و نزدیکی و فشردگی شلیکهای خودکار است".
روز 10 نوامبر "میخائیل کالاشنیکوف" سازنده مشهور اسلحه 90 ساله می شود. برای این تاریخ با مساعدت "روس ابارون اکسپورت" کتابی تحت عنوان "همه چیز مورد نیاز، ساده است - میخائیل کالاشنیکوف" منتشر شد و مدال 90 سالگی کالاشنیکوف نیز ساخته شد.
"روس ابارون اکسپورت"، روز سه شنبه اطلاع داد که 10 کشور خارجی برای ساخت کارخانه تولید اسلحه کالاشنیکوف در خاک خود درخواست داده اند.
در حال حاضر "روس ابارون اکسپورت" مشغول ساخت کارخانه تولید اسلحه های خودکار کالاشنیکوف در ونزوئلا با مجوز مربوطه می باشد.
سواستیانوف افزود: "طی چند سال اخیر از ده کشور خارجی برای ساخت اسلحه های کالاشنیکوف سری صد با مجوز مربوطه در خاک خود به روسیه درخواست داده اند".
وی توضیح نداد که درخواست ها از کدام کشورها هستند و تنها خاطر نشان نمود که این شامل کشورهای آمریکای لاتین و خاور نزدیک می شود.





      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی