سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

خط تولید سامانه پدافند هوایی

با حضور سردار وحیدی
خط تولید سامانه ضد کروز "مصباح 1 " افتتاح شد
خبرگزاری فارس: خط تولید سامانه پدافند هوایی «مصباح1» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در تشریح ویژگیهای این سامانه اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی مصباح 1 بمنظور مقابله با حملات هوایی، انواع هواپیما، موشکهای کروز، بالگردها و سایر تهدیدات هوایی در ارتفاع پست طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: فرآیند طراحی این سامانه پدافندی مبتنی بر افزایش حجم آتش و کنترل آن توسط یک سیستم مطمئن صورت گرفته است.
وزیر دفاع، قدرت بالا در انهدام اهداف هوایی، کاهش خدمه مورد نیاز نسبت به سایر توپهای پدافندی مشابه، واکنش سریع در برابر تهدیدات، حجم آتش بالا با نواخت 4000 تیر در دقیقه و افزایش دقت نشانه‌روی را از ویژگیهای مهم سامانه «مصباح 1» برشمرد.
سردار وحیدی با بیان اینکه این سامانه از رادار جستجو سه بعدی و راهبر اپتیکی برخوردار است، گفت: رادار جستجوی سه بعدی ضمن تشخیص هواپیمای دوست از دشمن، اطلاعات سمت، ارتفاع و برد هدف را برای سیستم کنترل آتش ارسال می کند.
وزیر دفاع از دیگر قابلیتهای این سامانه را شناسایی و انهدام هواپیمای بدون سرنشین ذکر کرد و افزود: این دستاورد که مبتنی بر خلاقیت و نبوغ متخصصان وزارت دفاع به منصة ظهور رسیده، یکی از دیگر مصادیق همت و تلاش مضاعف متخصصین صنایع هوافضای وزارت دفاع است.
سردار وحیدی، یکی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع را تقویت پدافند هوایی کشور برشمرد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای طراحی و تولید سامانه‌های جدید پدافندی در دست اقدام داریم.
وی در پایان از تمامی متخصصان سازمان صنایع هوافضا که در تقویت بنیة دفاعی و افزایش اقتدار ملی تلاش می‌کند، قدردانی و تشکر کرد.





      

رزمایش نیروی دریایی ارتش از تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود
خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش ولایت 89 در منطقه‌ای به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا آب‌های سواحل پاکستان و هندوستان و از جنوب تا مدار 22 درجه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی صبح امروز در نشست خبری به منظور تشریح اهداف رزمایش نیروی دریایی ارتش با عنوان ولایت 89 برگزار شد، تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های دیگر را در راهبردی‌ بودن آن و انجام این رزمایش در آب‌های آزاد دانست و افزود: رزمایش ولایت 89 در 6 مرحله و به مدت 8 روز با مشارکت یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش و نیروهای هوایی، زمینی و پدافند هوایی برگزار می‌شود.
سیاری با بیان اینکه کنترل این رزمایش برای اولین بار از منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک انجام خواهد شد، افزود: رزمایش ولایت 89 در منطقه‌ای به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا آب‌های سواحل پاکستان و هندوستان و از جنوب تا مدار 22 درجه برگزار می‌شود.
وی نمایش اقتدار نظام اسلامی در آب‌های آزاد دریاهای جنوب، توسعه و ارتقا حضور در آب‌های آزاد، کنترل کامل کشتیرانی در منطقه رزمایش، تأمین امنیت دریایی، مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی و تروریسم دریایی، پشتیبانی رزمی از نیروهای مسلح در آب‌های دور، ارتقا توان رزمی و ایجاد هماهنگی بین نیروها را از جمله رزمایش ولایت 89 دانست و گفت: در این رزمایش آخرین دستاوردهای نیروی دریایی مانند ناوشکن جماران بکارگیری شده و تسهیلات و تجهیزات این نیرو مورد تست و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به‌کارگیری ناوشکن جماران در این رزمایش را از جمله ویژگی‌های مهم آن بر شمرد و افزود: در این رزمایش قصد داریم جدی‌بودن نظام در دفاع از منافع کشور در آب‌های آزاد را به تمام جهانیان نشان دهیم.
سیاری پیام این رزمایش برای کشور‌های منطقه را پیام صلح و دوستی عنوان کرد و افزود: ما خواهان برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای همسایه هستیم تا به جهان نشان دهیم که برای برقراری امنیت در این منطقه احتیاج به حضور کشورهای بیگانه نیست.
وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری در منطقه تهدید محسوب نشده و آن‌ها نیز تهدیدی برای ما نیستند اما جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تهدیدی مقابله جدی خواهد کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: مرحله اول این رزمایش از چند روز قبل با عنوان عملیات روانی شروع شده و در مراحل دو و سه گسترش نیروها را خواهیم داشت و در مرحله چهارم که مرحله بسیار مهمی خواهد بود وارد فاز تاکتیکی می‌شویم.
سیاری افزود: در مرحله پنجم پرتاب انواع موشک‌ها و اژدر‌های نیروی دریایی ارتش را خواهیم داشت که در این مرحله بسیاری از سامانه‌های ناوشکن جماران نیز تست می‌شود و در مرحله آخر که مرحله نمایش قدرت خواهد بود انواع شناور‌های سطحی، زیرسطحی، ناوشکن‌ها، هواپیماها و بالگرد‌های‌ نیروی هوایی رژه خواهند رفت.
وی در خصوص اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش در منطقه تحت مأموریت خود گفت: ما هر اتفاقی در منطقه و فرامنطقه را رصد کرده و تمامی توانمندی‌های کشورهای حاضر در آب‌های این منطقه را بررسی می‌کنیم.
سیاری همچنین به موضوع شناسایی اخیر یکی از هواپیماهایی این نیرو از ناو هواپیما‌بر آمریکا در آب‌های دریای عمان اشاره کرد و افزود: معمولاً ناو‌های هواپیما‌بر آمریکا در منطقه دریای عمان و جنوب پاکستان مستقر هستند که از همین منطقه علیه کشورهای افغانستان و پاکستان به انجام عملیات‌های پروازی می‌پردازند.
وی گفت: هواپیمای فرنشیپ F27 نیروی دریایی ارتش در این منطقه با پرواز بر روی ناو هواپیما‌بر آمریکایی آن را به صورت کامل شناسایی و تعداد زیادی عکس از آن گرفت که این اقدام با اعتراض آنها روبرو شد اما ما پاسخ قاطعانه‌ای به آنها دادیم.
سیاری انجام پرواز‌های شناسایی و گشت‌های کنترل را حق جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این ناو‌ هواپیما‌بر در آب‌های آزاد حضور داشت که هر کس می‌تواند در این آب‌ها حاضر شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک گفت: منطقه جنوب شرق کشور برای ما اهمیت فراوانی دارد و همزمان باید به طرف ایجاد بنادر اقیانوسی نیز حرکت کنیم.
سیاری افزود: بهترین بنادر می‌تواند در جاسک و کنارک می‌تواند احداث شود که خط تجاری شمال به جنوب است و باعث رونق این مناطق خواهد شد.
وی با بیان اینکه این موضوع در بعد نظامی نیز اهمیت فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: در حال احداث این بنادر در منطقه جاسک و کنارک هستیم که کار عمرانی آنها در حال انجام است.




      

بالگرد جدید تهاجمی ایران با عنوان "طوفان " در وزارت دفاع تولید شد






به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی در این مراسم در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با یادآوری عملیات بیت‌المقدس که در چنین روزی آغاز و در سوم خرداد منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان شد و همچنین با تبریک روز کارگر و روز معلم و به همة کارگران و معلمان عزیز ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: به حول و قوه الهی و به همت کارگران متعهد، متخصص و خستگی‌ناپذیر صنایع هواپیماسازی ایران، که از مجموعه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شمار می‌رود، امروز شاهد تحویل نهایی ده فروند بالگرد طوفان و افتتاح خط تولید انبوه ملخ کامپوزیتی بالگرد 214 هستیم.
وزیر دفاع در تشریح ویژگیهای بالگرد طوفان اظهار داشت: این بالگرد یک بالگرد تهاجمی مجهز به سامانه‌های سلاح پیشرفته شامل موشکهای ضدتانک، راکت انداز و توپ 20 میلیمتری است و از چابکی بسیار بالایی برخوردار است.
وزیر دفاع با بیان اینکه این بالگرد مجهز به آخرین فناوری های مطرح در بالگردهای تهاجمی است، افزود: بومی‌سازی دانش و فن آوری ساخت و تولید بالگرد تک و تهاجمی، تولید انواع قطعات و مجموعه‌ها شامل انواع پانل‌های ساندویچی، شیشه‌های هوایی، فورج آلیاژهای فولادی و آلومینیومی ریخته‌گریهای دقیق تحت فشار و ماسه‌ای، جوشکاری، فرم‌دهی قطعات به روشهای سرد و گرم، مخازن سوخت مقاوم به ضربه، سامانه‌های گردانده، هیدرومکانیک، کنترل پرواز، سوخت رسانی، متعلقات موتور، سامانه های نمایشگر چند منظوره (MFD) و نمایشگر تصویری میدان نبرد (HUD) و مخابرات نوین، از دستاوردهای این پروژة مهم بشمار می رود.
سردار وحیدی در ادامه گفت: این اقدام که در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا صورت پذیرفت، گام بسیار بلندی در راه خودکفایی و افتخاری بزرگ و ملی برای صنایع مستقل و کارآمد هوایی وزارت دفاع می‌باشد و امیدواریم رضایت حضرت ولی عصر، خشنودی فرماندة معظم کل قوا و شادی ملت شریف ایران را فراهم نماید.
سردار وحیدی همچنین در خصوص افتتاح خط تولید انبوه ملخ کامپوزیتی بالگرد 214 نیز اظهار داشت: ملخ بالگرد یکی از نیازمندیهای اساسی و اصلی در صنعت هوایی کشور بشمار می رفت. در فناوری های جدید، مواد کامپوزیتی جایگزین مواد فلزی شده و عمر ملخ را به چند برابر افزایش داده است .
وی در ادامه افزود: دراین ارتباط متخصصین و کارگران پرافتخار و ماهر شرکت هسا با کار شبانه‌روزی و همت بلند خود موفق شدند این خط تولید پیچیده را راه‌اندازی کنند. در این راستا بیش از 5000 نمونه تست جهت انتخاب متریال مناسب ساخته شد و تستهای مکانیکی لازم از جمله تستهای استاتیکی، خستگی، شرایط محیطی بر روی آنها انجام گردید.
وزیر دفاع گفت: بر روی نمونه های تولیدی ملخ کامپوزیتی، بدلیل حساسیت قطعه، طی مدت یکسال و نیم تست در سطح شهرهای شاهین شهر و اهواز صورت گرفت و امروز شاهد افتتاح خط تولید ملخ کامپوزیتی می باشیم.
سردار وحیدی تاکید کرد با کسب این موفقیت و افتخار بزرگ بعنوان دومین کشور سازنده این نوع ملخ نام ایران عزیز را ثبت کردیم و قادریم طراحی و ساخت ملخ و سایر بالگردهای موجود در کشور را نیز انجام دهیم و در آینده نیز جزء اقلام صادراتی وزارت دفاع قرار خواهد گرفت.
وزیر دفاع این موفقیتهای بزرگ را محصول تعلیم و تعلم، کار و تلاش و همت بلند فرزندان رشید ملت ایران ذکر کرد و افزود: فرزندان غیور و شجاع ایران عزیز در صنایع هوایی وزارت دفاع و دیگر صنایع دفاعی این وزارتخانه با نبوغ، خلاقیت، همت و کار مضاعف حقیقتاً، دشمنان را که تلاش دارند با تحریم و تهدید، اراده و عزم ملی ما را درهم بشکنند، ناکام کرده و هر روز با خلق و تولید محصولی استراتژیک و کاربردی برگ زرینی از استقلال و خودکفایی را به کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌افزایند.
سردار وحیدی در پایان از تلاش کارگران متخصص و مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع بویژه شرکت هسا قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد، در سالی که به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است، شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای بزرگتری در صنایع هوایی وزارت دفاع باشیم.





















      

پرواز G-222 های افغانی در رژه هوائی



روز 28 آوریل مصادف با سالگرد پیروزی افغانستان، نیروی هوائی این کشور قابلیت های جدید خود رادر رژه هوائی به نمایش گذاشت. دو فروند هواپیمای نظامی تاکتیکی G222 در یک فورمیشن پروازی با یک فروند An-32 بخشی از این رژه هوائی را تشکیل دادند. همچنین 4 فروند هلیکوپتر تهاجمی  Mil Mi-24/35  به همراه 8 فروند Mi-17 بخش دیگری از این رژه را تشکیل دادند. بنا به گفته سازمان آموزش عملیات افغانستان( ناتو)، این بزرگترین رژه هوائی امسال در افغانستان بود.



ارتش افغانستان در حال حاضر دارای 30 هواپیمای بال ثابت و 57 فروند هلیکوژتر میباشد.





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی