سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر



جدیدترین بمب افکن چین موسوم به H-6K که آخرین نسخه از سری بمب افکنهای معروف H-6 است وارد خدمت شد .

به گزارش Strategy Page ، بمب افکن H-6K که در طول چند سال گذشته در حال توسعه بود نسبت به مدل اولیه ی خود (H-6) دارای قابلیت های برتر و تغییرات زیادی است که توانایی سرکوب هوایی چین را به توانایی بمباران استراتژیک ارتقا داده است ، در واقع میتوان H-6K را یک بمب افکن استراتژیک دانست .

بمب افکن H-6K به موتور جدید روسی موسوم به D-30KP2 Soloviev مجهز شده است که به این بمب افکن بردی در حدود 3000 کیلومتر میدهد ، این برد برای بمباران اهداف در سراسر شرق آسیا کافیست . موتور D-30KP2 با 118 کیلونیوتون قدرت رانش در ابتدا برای هواپیمای ترابری فوق سنگین IL-76MD طراحی شد.

علاوه بر این تجهیزات الکترونیکی بمب افکن از جمله رادار آن تقویت شده است و آتشبار خودکار 23 میلیمتری H-6 که در پشت بمب افکن قرار داشت با تجهیزات جنگ الکترونیک تعویض شده است .

از نظر توان حمل تسلیحاتH-6K میتواند تا 12 تن (3 تن بیشتر از H-6) بمب حمل کند ، قابلیت مهم دیگر این بمب افکن توانایی حمل و پرتاب موشکهای کروز سنگین حمله ی زمینی است ،این واقعیت که H-6K میتواند 6 موشک کروز حمله ی زمینی دو تنی CJ-10A (نسخه ی چینی موشک کروز اتمی KH-55) با برد 2000 کیلومتر را حمل کند قدرت سرکوب کنندگی شدیدی به این بمب افکن بخشیده است .

چین هم اکنون 120 بمب افکن H-6 که مدل چینی بمب افکن Tu-16 ساخت شوروی است استفاده میکند





      

 ‌ناتو ‌احتمال ‌داد ‌که روسیه ‌مجبور ‌خواهد شد، اقداماتی ‌در ‌مقابل ‌سامانه ‌اروپایی ‌پدافند ‌ضد‌‌موشکی ناتو تدارک ببیند. ‌یک ‌منبع ‌در ‌وزارت ‌دفاع روسیه در همین خصوص تأکید کرد ‌که ‌کرملین ‌برگ ‌برنده‌ای ‌در اختیار ‌دارد ‌و ‌آن ‌سامانه‌‌های ‌موشکی ‌تاکتیکی ‌«ایسکاندر» ‌و ‌جدیدترین ‌موشک‌های ‌تاکتیکی ‌RS-24 Yars ‌است. ‌به ‌نظر ‌می‌رسد ‌که ‌پیش‌بینی‌‌ها ‌درست ‌بوده و ‌طبق ‌اطلاعات ‌جدید ‌روزنامه ‌«وال ‌استریت ژورنال»، ‌مقامات ‌روسیه ‌استقرار ‌سامانه‌‌های ‌هسته‌ای ‌تاکتیکی ‌در ‌مرزهای ‌این کشور ‌را ‌شروع ‌کرده‌اند. ‌این ‌سامانه‌‌ها، ‌مشتمل بر موشک‌های «ایسکاندر» و ‌موشک‌های ‌بالدار ‌است. هرچند ‌وزارت ‌دفاع ‌روسیه ‌از ‌تفسیر ‌این ‌موضوع ‌خودداری ‌کرده، اما ‌چندی ‌پیش ژنرال ‌سرگئی ‌کارامایف، ‌فرمانده ‌نیروی ‌موشکی ‌راهبردی ‌در این خصوص اظهار ‌داشت ‌که ‌در ‌آینده ‌نزدیک ‌موشک‌‌های ‌تک‌کلاهکة ‌«تاپول– ‌ام» ‌جای ‌خود ‌را ‌به ‌موشک‌های ‌جدید ‌«یارس» ‌خواهند ‌داد. ‌مشخصات ‌فنی ‌دقیق ‌این ‌موشک‌ها اعلام ‌نشده ‌و ‌فقط ‌این ‌اطلاعات ارائه شده ‌که ‌موشک ‌یارس ‌می‌‌تواند ‌4-3 ‌کلاهک ‌هسته‌ای ‌با ‌ظرفیت 500-150 ‌کیلوتن ‌را ‌به ‌فاصله ‌11 ‌هزار ‌کیلومتر منتقل کند. ‌برنامه ‌آزمایشات ‌این ‌موشک‌‌ها ‌که ‌شامل ‌سلسله‌‌ای ‌از ‌سه ‌پرتاب است، نیز با ‌موفقیت انجام و این آزمایش‌ها ‌اوایل ‌سال ‌2010 ‌به ‌پایان ‌رسیده است. ‌در همین مقطع‌بخش ‌اول ‌موشک‌ها ‌در ‌نزدیکی ‌شهر ‌«تیکوو» ‌در ‌منطقه ‌ایوانوو ‌به ‌رده ‌نیروهای ‌مسلح ‌روسیه تحویل شد. ‌


                                   



------------------------------------
------------------------------------
آنگاه که سران امریکایی و ناتو سر مست از اجرای سپر موشکی خود بودند .فرماندهان نظامی روس مشغول کار برروی پروژه ای بودند کا با اولین آزمایش آن لرزه ای بر اندام غربیها انداختند.این لرزه امروز برگ برنده روسها حساب میشود.

RS-24 YARS

یارس نسل جدید موشکهای فوق سنگین استراتژیک و هسته ای روسیه میباشد که اولین آزمون خود را در تاریخ 29 مه 2007 انجام داد و از این آزمون سربلند بیرون آمد.

یارس طی پروژه فوق سری R&D دیده به جهان گشود و این اطمینان را به سران کرملین داد که تا 50 سال آینده هیچ قدرت و سپر موشکی در جهان یارای مقاومت در برابر آنرا نخواهد داشت. به عبارتی پوتین جان آسوده بخواب ما آماده آتشیم.


یارس جانشین بر حق قلدرانی چون TOPLO-M ..UR-100N میباشد.این موشک وظیفه ای سنگین بر دوش خود دارد نابودی و وارد کردن ضربه اول به دشمن نگون بخت و خاکستر کردن نقاط استراتژیک دشمن.
یارس به کلاهکهای MIRV مجهز شده است که این کلاهکها بطور مستقل قابل برنامه ریزی میباشند.4 کلاهک برای این موشک تعریف شده است که وزن هریک از این کلاهکها بر اساس نوع عملیات بین 150-500 KT میباشد.
سوخت مورد مصرف این موشک از نوع جامد است و میتواند 4 کلاهک هسته ای خود را با سرعت 13 ماخ تا مسافتی معادل 11 هزار کیلومتر حمل کند.
این موشک از
road-mobile پرتاب متحرک قابل شلیک است.
مهم ترین و اساسی ترین ویژگی این موشک ارتفاع پروازی آن است که بیشتر از 100 کیلومتر تجاوز نخواهد کرد و این خود برگ برنده اش میباشد چرا که اصلی ترین
ضد موشک آمریکا GBI میتواند تنها در ارتفاعات 500-1500 کیلومتری بطور موثر موشکهای دشمن را سرنگون کند.

آزمایشها:

طبق ادعای سران روسیه اولین آزمایش یارس در ساعت 11:20 دقیقه یکی از روزهای آغازین سال 2007 بود.یارس باید از انواع سپرها و پدافندهای نوین چند لایه میگذشت و به هدفی فرضی در شرق دور روسیه برخورد میکرد.
موشک از پایگاهی در شمال غربی روسیه شلیک شد و پس از طی مسافت 5750 کیلومتری در منطقه کورا واقع در شبه جزیره کامچاتکا توانست اهداف فرضی را نابود کند.

آزمایش دوم در تاریخ 25 دسامبر 2007 در ساعت 13:10 دقیقه انجام شد.این پرتاب از
road-mobile سوم مرکز موشکی فضایی Plesetsk انجام شد و نتیجه آن رضایت بخش بود.

پرتاب سوم در تاریخ 26 نوامبر 2008 در ساعت 13:20 دقیقه انجام شد.کلیه مراحل آزمایش با موفقیت توام بود و سران روسیه را بر آن کرد تا هرچه سریعتر تولید انبوه و تجهیز یگانهای موشکی خود را آغاز کنند.

تاریخچه ورود به خدمت:

                                   


همزمان با توسعه موشکهای TOPOL-M به نسل جدید MIRVED در سال 2008 ,ژنرال نیکولای سولوتسوف فرمانده وقت نیروهای استرتژیک موشکی (SMF ) روسیه گفت:
اولین سری از موشکهای هسته ای یارس در سال 2009 در منطقه TEYKOVO مستقر خواهند شد.
در 17 مارس 2009 این ژنرال بلندپایه اعلام کرد اولین هنگ در دسامبر به کشیش نظامی خواهد رفت.(همزمان با اتمام پیمان استارت 1)

در تاریخ 19 ژوییه 2010 با آمدن ژنرال آندری شاوایچنکو اولین هنگ با پشتیبانی موشکهای TOPOL-M مستقر شدند و در دسامبر 2010 در بخش موشکی TEKOVO دومین سری از این موشکها مستقر شدند در مجموع 6 سری.

                                   


فیلم شلیک یارس:
www.youtube.com/watch?v=lB-w0GfG6LY

مشخصات:

--نوع: موشک بالستیک قاره پیما
-- کشور سازنده : فدراسیون روسیه
-- ورود به خدمت: جولای 2010
--طراح: موسسه تکنولوژی و علوم حرارتی مسکو
-- تولید کننده: VOTKINSK
-- طول: 23 m
-- قطر: 2 m
-- برد مفید: 11هزار کیلومتر
-- نوع کلاهک: MIRV 4*500 KT
-- نوع سوخت: جامد
-- سرعت: 13 ماخ
-- محل پرتاب:  متحرک
--کد ناتو:SS_X-29
-- نوع خودرو حمل کننده:
MAZ-7917

                    
یارس در کنار دیگر اعضای خانواده




      

 

آخرین نگاه جوهر دودایف، اولین رئیس جمهور قانونی چچن، به جنگنده‌های روسی، تنها چند ثانیه پیش از هدف قرار گرفتن

چند سال بعد، به شکلی نامعلوم، تصویری منتشر گردید که رئیس جمهور را تنها چند ثانیه پیش از شلیک موشک‌های روسی، در کنار اتومبیلش نشان می‌داد.

     روز 26 دسامبر سال 1991، کشوری که پیش از این به نام «اتحاد جماهیر شوروی» خوانده می‌شد، به 16کشور تجزیه شد اما 120روز قبل از انهدام این امپراطوری، در اول سپتامبر 1991، یکی از ایالت‌های کوچک و کم‌جمعیت کشور مزبور، اولین پرچم استقلال‌طلبی را به اهتزار درآورد و خود را به نام تاریخی اقوامی که در آن مستقر بودند؛ «جمهوری چچن ـ اینگوش» نامید.

به گزارش مشرق، ایالت موسوم به «چچن ـ اینگوش» که نود و هشت درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دادند، به رهبری یک ژنرال مسلمان چچنی به نام «جوهر موسایوویچ دودایف» خواهان استقلالی شد که حدود 200 سال قبل از دست داده بود.

جوهر دودایف به سال 1944 در روستای یالخوری در چچن متولد شد. خانواده او از جمله جان بدربردگان تبعید قوم چچن به قزاقستان بود. در جریان این تبعید تاریخی که با هدف انهدام چچن‌ها، توسط استالین انجام گرفت، یکی از بزرگ ترین نسل کشی‌های تاریخ بشریت به وقوع پیوست.

«جوهر دودایف» بر اساس انتخاباتی که مطابق با قانون اساسی جدید «جمهوری چچن ـ اینگوش» با آرای اکثریت ملت خویش به عنوان اولین رئیس جمهور این ملت انتخاب شد.
حاکمان جدید مسکو، تمامی یک دهه بعد را به جنگ با جمهوری کم جمعیت چچن پرداختند. در برابر دیدگان حیرت زده جهانیان، جنگ میان پرجمعیت ترین ارتش جهان با کشوری که که تمام جمعیت آن به یک میلیون نفر نمی‌رسید، به جای چند روز، سالیان سال به درازا کشید.

فرماندهی اولین مرحله از نبرد آزادیبخش چچن علیه متجاوزین روسی، راسا بر عهده جوهر دودایف قرار داشت. وی سرانجام در 22 آوریل 1996 ، طی عملیات مشترک ارتش روسیه و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «موساد» و سازمان امنیت ملی آمریکا، توسط شلیک مستقیم جنگنده‌های متجاوزین روس کشته شد.

جریان به این ترتیب بود که ابتدا با ردیابی مکالمات او که بوسیله تلفن ماهواره‌ای اش انجام می‌داد، محل دقیق او را به کمک ماهواره‌ها مشخص شد. دستیابی به امواج تلفن ماهواره‌ای او، با کمک عوامل موساد انجام گرفت و سازمان امنیت ملی امریکا یا NSA هم با در اختیار گذاشتن اطلاعات یکی از ماهواره‌های SIGINT خود به روس‌ها یاری

رساند. سپس از تطبیق نمونه صدای دودایف با صدای ردیابی شده بوسیله
هواپیماهای شناسایی روسی که در منطقه در حال چرخش بودند، باشلیک ? عدد موشک
هدایت شونده با لیزر، بنیانگذار جمهوری چچن و اولین رئیس جمهور قانونی این
کشور به کشته شد.

سال‌ها بعد، به شکلی نامعلوم، تصویری از فیلم
برداشته شده توسط جنگنده‌های روسی منتشر گردید که ژنرال را تنها چند ثانیه
پیش از شلیک موشک‌های روسی، در کنار اتومبیلش نشان می‌داد.

جوهر دودایف، بنیانگذار جمهوری چچن و رهبر مسلمانان استقلال طلب چچنی


جوهر دودایف، رهبر مسلمانان استقلال طلب چچنی و اولین رئیس جمهور قانونی چچن


  
  




      

آنگاه که غرب درگیر مشکلات ناشی از جنگهای فرسایشی و اعتراضات داخلی بود.فرانسویها توانستند با زیرکی طرحهای نظامی خود را یکی پس از دیگری جامه عمل بپوشانند و در این بازار پر سود تسلیحات سودهای کلانی به جیب خود واریز کنند.تسلیحات ساخته شده آنها اینقدر چشم گیر بود که ابر قدرتهای صاحب سبک را هم بفکر فرو برد و 100 البته وسوسه کرد تا به هر قیمتی که شده پا روی غرور خود بگذارند و نیم نگاهی هم به این تجهیزان نوظهور بیندازند.یکی از این تسلیحان مدرن و فوق پیشرفته کلاس ناوهای آبی خاکی میسترال میباشد که روسها چند سالیست بدنبال خرید و اجازه ساخت آن با تمام فناوریهای ارتباطی مدرنش میباشند البته این سوگلی خواهان دیگری هم دارد که باید نشست و دید عاقبت این سریال چه خواهد شد.
این ناو دوست داشتنی یکی از بشر دوستانه ترین تسلیحات ساخته شده میباشد زیرا بیش از شرکت در مانورهای نظامی در خدمت نوع انسان در اقصی نقاط جهان بوده.

کلاس میسترال شامل 3 ناو آبی خاکی هلیکوپتربر در نیروی دریایی فرانسه می باشد.از این کلاس جهت ناو ستاد فرماندهی نیز استفاده میشود.
از نظر مشخصات فنی ناو بالگردبر "میسترال" که طول آن در حدود 200 متر است می تواند شش بالگرد، چهار قایق تندروی نفربر و یا دو "هاورکرافت" و همچنین 450 نیرو حمل کند و به عبارتی
کلاس میسترال توانایی حمل 16 هلیکوپتر میان وزن NH90 و یا 4 هلیکوپتر Tiger و یا 70 خودرو زرهی بهمراه 13 تانک Leclerc یا 40 تانک سنگین و نبرد اصلی leclerc بهمراه 450 سرباز را دارد.

در این کلاس شاهد یک بیمارستان 69 تخته هستیم که از لحاظ تجهیزات و امکانات با 3 بیمارستان صحرایی ناتو قابل قیاس است.
این ناو قادر است در نیروهای واکنش سریع ناتو و یا بعنوان نیروهای حافظ صلح در سازمان ملل و یا اتحادیه اروپا خدمت کند.
ناوهای در حال خدمت این کلاس در حال حاضر شامل دو ناو Mistral , Tonnerre میباشد .البته کار بروی ناو سوم (Dixmude ) از اپریل 2009 آغاز شده است و احتمال ساخت چهارمین ناو نیز وجود دارد.
هزینه ساخت هریک از این ناوها عددی بین 420 میلیون$ تا 600 میلیون$ تخمین زده شده است.
در 25 ژانویه پیرو درخواست روسها بعنوان اولین خواهان خارجی با حضور رییس جمهور فرانسه نیکولای سارکوزی و ایگور سچین روس و وزیر دفاع فرانسه (آلن ژوپه) قرار داد ساخت 2 ناو امضا شد.

تاریخچه:

در سال 1997 بر اساس نیازها و دکترین نظامی جدید فرانسویها بدستور فزمانده وقت نیروی دریایی فرانسه کار برروی پروژه آغاز شد.در آن سال نیروی دریایی فرانسه دارای 2 ناو جهت عملیات آبی خاکی بود که دیگر پاسخگوی نیاز فرانسویها با توجه به اهداف جدیدشان نبودند.
هدف از این پروژه ساخت کشتیهای چند منظوره آبی خاکی بود که توان حمل 1400 سرباز ..250 دستگاه خودرو زرهی و 30 هلیکوپتر را داشته باشند که این اعداد نشان از هدفی بلند پروازانه میدهد.
این ناو باید توانایی انجام عملیات در طول100 کیلومتری آبهای فرانسه و یا 5000 km خارج از خاک فرانسه را داشته باشد.و بتواند پشتیبان و حامی خوبی جهت حمایت از نیروهای خودی و یا متحدین فرانسه در عملیاتهای مشترک با ناتو و اتحادیه اروپا باشد.
در نهایت با تکمیل و ادغام طرح با دیگر کمپانیهای اروپایی کار ساخت در سال 1998 (بعضی منابع سال 2000) با تامین بودجه از محل صندوق کمکهای مردمی (مالیات خودمون)
استارت زده شد.

ناو اول (Mistral ) طبق برنامه ریزی انجام شده در 6 اکتبر 2004 راه اندازی شد و ناو دوم (Tonnerre ) در 26 ژوییه 2005 تکمیل شد.
تحویل این 2 ناو قرار بود در اواخر سال 2005 باشد اما بدلیل بروز مشکلاتی در طبقه اول ناو و  سنسورها تحویل ناوها به 15 دسامبر 2006 و اوت 2007 موکول شد.

در تاریخ 9 مارس 2006 اولین هلیکوپتر NH90 برروی عرشه میسترال فرود آمد.
در تاریخ 19 اپریل 2007  نیز هلیکوپترهای Tiger , Puma برروی عرشه Tonnerre فرود آمدند.

در بدو ورود میسترال به خدمت اولین فرمانده این ناو کاپیتان de vaisseau Gilles Humeau دستور استقرار 30 فروند هلیکوپتر را صادر کرد و از ورود خودروهای نظامی به این ناو جلوگیری کرد.

این کلاس بعد از ناو هواپیمابر اتمی شار دوگل یکی از بزرگترین کلاس فرانسویها میباشند.

پیشران این کشتی از 2 پروانه 5 تیغه با  5 آلترناتور V32 دیزل استفاده میکند.
عرشه Mistral در حدود 6400 متر مربع وسعت دارد.
براحتی 6 فروند هلیکوپتر به وزن 33 تن را در خود جای میدهد.آشیانه این ناو با وسعت 1800 متری خود میتواند 16 هلیکوپتر را در خود جای دهد.این آشیانه جهت راه اندازی سریع و عملیاتی کردن هلیکوپترها دارای کارگاه تعمیر و بالابر مجزا میباشد.

این ناو  از سیستمهای ناوبری DRBN-38A و فرود اپتیکال استفاده میکند.

دو بالابر 13 تنی در آشیانه تعبیه شده و بالابر اصلی ناو  به ارتفاع 255 متری در عقب ناو جا خوش کرده است.


این ناو دارای 2 لانچر موشکهای کوتاه برد Mistral و 4 تیربار 12.7 میلی متری M2-BH و 2 قبضه توپ Breda Mauser 30 میلی متری و همچنین سیستمهای دفاع ضد هوایی Simbad میباشد.
جهت اسکورت این ناو از ناوچه های کلاس Suffern استفاده میشود.


سیستمهای ارتباطی:

سیستم دریایی تاکتیکی اطلاعات SENIT-9 ، این سیستم آخرین مدل از سری سیستمهای تبادل اطلاعات SENIT است که توسط فرانسوی ها ساخته شده ، سیستم SENIT-9 در واقع با تمام عناصر ناوبری و تسلیحات ارتباط دارد و اطلاعات لازم درباره ی اهداف را در اختیار این المان ها قرار میدهد . این سیستم همچنین وظیفه ی شبیه سازی نبرد را بر عهده دارد .

نکته ی جالب درباره ی این سیستم اینست که SENIT-9 در واقع ورژن فرانسوی سیستم تبادل اطلاعات تاکتیکی آمریکا موسوم به NTDS است و تفاوتهای کمی نسبت به آن دارد ، NTDS یا Naval Tactical Data system سیستم اصلی تبادل اطلاعات میان ناوهای نیروی دریایی آمریکا در اصل یک سیستم پردازش و تبادل اطلاعات کامپیوتری است .

تاریخچه ی ساخت و ارتقا سیستم NTDS به دهه ی 50 و 60 برمیگردد ، در حال حاضر این سیستم وظیفه ی فراهم کردن پشتیبانی اطلاعاتی Real time از واحدهای دریایی و هوا-دریایی ارتش آمریکا را بر عهده دارد .

این سیستم اطلاعات بدست آمده از سنسورهای ناو (رادار ، جستجوگر سطحی و ...) را جمع آوری کرده و از طریق سیستم تبادل داده پیشرفته ی دو طرفه با دیگر واحدها به اشتراک میگذارد ، ارسال و تبادل اطلاعات از طریق دیتالینک های رمزگذاری شده استاندارد ناتو بنام Link 14 یا Link 11 که در باند رادیویی HF یا UHF کار میکنند به اشتراک گذاشته میشود ، پس از به اشتراک گذاری اطلاعات ، سیستم NTDS با استفاده از اطلاعات بدست آمده نقشه ی کاملی از میدان نبرد تهیه میکند .

پس از این این نقشه یا اطلاعات لازم میتوانند از دیتالینک یک طرفه ی Link 4A به هواپیماهای جنگنده منتقل شوند .

در آخر این سیستم تصمیمات گرفته شده توسط کاربر (فرماندهان ناو) را به تسلیحات منتقل کرده با علم به مختصات و موقعیت هدف ، تسلیحات را شلیک میکند .


بیمارستان :

این مرکز با توجه به استفاده از سیستم پزشکی از راه دور در فضایی 900 متری دارای 120 اتاق و 69 تخت و همچنین بخش مراقبتهای ویژه ..رادیولوژی ..سونوگرافی در کنار سی تی اسکن  میباشد.


عملیات:

از 21 مارس -وه 2006 سفر به دریای مدیترانه و اقیانوس هند
---پس از شروع جنگ سال 2006 لبنان و اسراییل جهت تخلیه شهروندان فرانسوی از این دو کشور به منطقه اعزام شد
در آغاز سال 2008 ناو Torrenne جهت اهداف بشر دوستانه به خلیج گینه اعزام شد.
در مه 2008 با توجه به گردباد برمه جهت رساندن کمکهای انسان دوستانه عازم شرق آسیا شد.


مشخصات:

نوع: ناو آبی خاکی کلاس میسترال
کشور: فرانسه
سازندگان: STX Europe
DCSN..Admiralty Shipyard
هزینه ساخت: 420 تا 600 میلیون $
سال ساخت:1998
ورود به خدمت: 2006
تعداد: 2 ناو کامل و 1 ناو در حال اتمام
ناو فعال: Mistral..Torrenne
وزن:16500 تن
توان جابجایی:21.300-32.300 تن
پیشرانه:3 موتور دیزل-آلترناتور 6.2 مگا واتی V32 و یک موتور کمکی دیزل- آلترناتور 3 مگا واتی 18V200
طول:199 متر
شعاع:33 متر
سرعت:18.8 گره (35 کیلومتر در ساعت)
محدوده برد:10800 کیلومتر با 18 گره
19800 کیلومتر با 15 گره

ظرفیت:


59 دستگاه خودرو یا 13 دستگاه تانک نبرد اصلی Leclerc و یا 40 تانک Leclerc سبک
4 قایق تندرو نفربر
2 هاورکرافت

تعداد نفر:


900 سرباز در مدت کوتاه
450 سرباز در بلند مدت
150 خدمه عملیاتی
سنسورها و سیستمهای پردازش: DRBN-38A دارای سیستم 3 بعدی Mpr3d

تسلیحات:

2 سیستم کنترل آتش Optronic
2 لانچر Mistral
2 قبضه توپ Breda Mauser 30 میلی متری
4 تیربار 12.7 میلی متری M2-BH
2 لانچر دفاع ضد هوایی Simbad

تصاویر:



ورودی آسانیور Torrenne     
  


یکی از دو پرتابگر Siimbad


ناو Torrenne
          

تانک M1A1 ابرامز امریکایی در حال ورود در عملیات آموزشی کارولینای شمالی

تیربار ناو Mistral


ناو Mistral در بندر Toulon


ناو Mistral در اولین روز خودنمایی


ساخت Mistral در سال 2003


Mistral در سال 2004

ضدهوایی Mistral

قسمت تاسیسات و قلب تپنده ناو


عرشه فرود

               

                                   
                                   

 





      

عراق 18 فروند از هواپیماهای جنگی اف 16 را که‌ به‌ روزترین و مدرن‌ترین جنگنده‌های صادراتی حال حاضر جهان هستند ، خریداری کرد.

فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا با درخواست عراق نسبت به‌ خرید 18 فروند هواپیمای جنگی F16 موافقت کرده‌ است.

در این بیانیه‌ آمده‌ است: در آینده‌ای نزدیک دولت آمریکا طبق تعهدات خود این هواپیماها را در اختیار نیروی هوایی عراق قرار خواهد داد.

ژنرال "ریموند اودیرنو " فرمانده‌ نظامیان آمریکایی در بیانیه‌ خود به‌ رقابت کشورهای غربی برای فروش سلاح به‌ عراق اشاره‌ کرد و گفت: هر یک از کشورهای چین ، فرانسه‌ و روسیه‌ سعی می‌کنند حجم بیشتری از سلاح‌های خود را به‌ عراق بفروشند.

هواپیمای اف-16 ، جدیدترین، به روزترین و مدرن‌ترین جنگنده‌های صادراتی حال حاضر جهان هستند که در حال حاضر ، تنها توسط امارات عربی متحده و به تعداد 80 فروند، سفارش داده شده‌اند.

این هواپیماها، که با نام دیزرت فالکون یا شاهین صحرا ( تایپ F) نیز شناخته می شوند، جزء پیچیده‌ترین هواپیماهای روز جهان به شمار می‌آید.





      

 

F-16I ،Super Hornet ،‌MiG-35  و Gripen بازنده های بزرگ مناقصه هند




جنگنده فرانسوی Dassault Rafale و اروپائی Eurofighter به فینال بزرگ مناقصه 10 میلیارد دلاری هند رسیدند. قرار است تا 126 فروند از جنگنده برنده در فینال برای نیروی هوائی هند ساخته شود. اخبار رسیده حاکی از آن است که Lockheed Martin F-16I ، Super Hornet ، SAAB Gripen  و MiG-35  از دور رقابت خارج شده اند. ارتش هند فقط با سازندگان یوروفایتر و رافائل برای ارائه پیشنهادات تماس گرفته است.



MiG-35  در نمایش هوائی Aero India  در بنگلور در ماه فوریه به پرواز در نیامد و رسانه های هندی اداعا کرند که میگ-35 از رقابت کنار گذاشته شده است. مقامات نظامی روسیه ادعا میکنند که کنار گذاشته شدن میگ-35 هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.







      

battlecruiser Pyotr Velikiy



(گل سرسبد ناوگان شمال.قاتل ناو هواپیمابر. Yuriy Andropov القاب و نام دیگر این رزم ناو میباشد)


در آخر نام پطر کبیر به حق برازنده این دژ تسخیر ناپذیر آبهاست.

بیش از صدها قطعه (به گفته یکی از دوستان بیش از 1600 قطعه در این کلاس بکار رفته است) اعم از موشک انداز توپ .راکت.اژدر .انواع سیستمهای راداری و ماهواره ای و انبوهی از تجهیزات مدرن و تکنولوژیهای فوق پیشرفته این رزم ناو را کاملا شکست ناپذیر کرده است.بطوریکه به اذعان کارشناسان نظامی توان درگیری همزمان در سه جبهه سطحی .زیر سطحی و هوایی را دارد.

به گزارش ITAR-TASS

در جریان یک عملیات شبیه سازی شده در سال 2006 توانست یک ناو هواپیمابر و نیمی از اسکورت آنرا به قعر آبها بفرستد و بیش از پیش قدرت و جایگاه خود را مبنی بر بزگترین و مجهزترین رزم ناو جهان به رخ رقبا بکشاند.



پطر کبیر یکی از قلدرترین رزم ناوهای کلاس kirov میباشد که این کلاس بعد از ناوهای هواپیمابر بزرگترین در نوع خود میباشند.

اگرچه این کشتی جنگی را نمیشود یک رزم ناو نامید اما بناچار طبق سنت در رده battlecruiser ها قرار میگیرد.

این رزمناو با 140 کابین یک کشتی مسافربری لوکس را در خود جای داده است. این کابینها شامل اتاقهای ملوانان. افسران.. پرسنل بیمارستان و بقیه خدمه کشتی میشود .


                                   



کار بروری این طرح از سال 1986 شروع شد و بدلیل مشکلات اقتصادی که جنگ افغانستان بر روسیه تحمیل کرده بود به مدت 10 سال به تعویق افتاد و در نهایت در سال 1996 با تامین بودجه و نیروی کار متخصص راه اندازی و تکمیل طرح اغاز شد که در نهایت در نوامبر همان سال (1996) بصورت آزمایشی وارد ناوگان دریای شمال روسیه شد و در اپریل سال 1998 بصورت کامل بخدمت گرفته شد.

                                   



در آگوست سال 2000 در جریان بزرگترین رزمایش آبی تاریخ فدراسیون روسیه با زیر دریایی افسانه ای کورسک وارد میدان شد و در انجام عملیاتی مشترک ناگهان ارتباط خود را با کورسک از دست داد و پس از مشخص شدن انفجار و در پی آن منهدم شدن کورسک تا سال 2011 هر از چند کاهی به نگهبانی در آن منطقه می پرداخت تا در صورت نیاز سریعا وارد عمل شود.

بازسازی:

                                   



بدستور دریا سالار Vladimir Kuroyedov در اپریل سال 2004 جهت بازسازی در مجتمع کشتی سازی Severodvinsk لنگر انداخت و در دوم اوت همان سال بخدمت بازگشت.

بازسازیها شامل:

رنگ آمیزی مجدد بدنه و داخل.آپگرید سیستم ناوبری.عرشه.آبخور

                                   


عملیاتها و مانورها:


                                   



8 دسامبر 2008 : ورود به دریای کاراییب بهمراه ناوشکن
Chabanenko و شرکت در رزمایشی مشترک با نیروی دریایی ونزوئلا.
این رزمایش روسیه از نگاه دول غربی نوعی خودنمایی و بازگشت قدرتمند روسیه به عرصه های جهانی دیده شد که تا آن زمان بی سابقه بود.
22 اکتبر 2008 سفر به ترکیه
6-9 نوامبر 2008 سفر به فرانسه
10 نوامبر 2008 سفر به دریای مدیترانه و عبور از تنگه جبل الطارق
25 نوامبر 2008 همزمان با سفر رییس جمهور روسیه به ونزوئلا اعزام شد
1-2 دسامبر 2008 به پاناما
13 دسامبر به نیکاراگوئه
19-23 دسامبر به هاوانا کوبا
11 ژانویه 2009 شرکت در رزمایشی مشترک با هند و آغاز سفری سه روزه به
کیپ تاون افریقای جنوبی
12 فوریه 2009 آزاد کردن 10 کشتی از دست 3 قایق دزدان دریایی سومالی
در 10 مارس 2009 پس از 6 ماه ماموریت به خانه بازگشت
در 30 مارس 2010 سفری 6 ماهه را آغاز کرد
14 اپریل 2010 به بندر Tartus سوریه واقع در دریای مدیترانه اعزام شد.(این بندر پایگاه دایمی روسیه میباشد)
در اوایل می 2010 در دریای چین با رزم ناو موشکی مسکووا دیداری داشت و پس از آن به رزمایش واستوک اعزام شد.
در 29 سپتامبر پس از طی کردن 28000 مایل به خانه بازگشت.

مشخصات:

محل خدمت: نیروی دریایی فدراسیون روسیه(ناوگان شمال)


کشور سازنده: روسیه
نام:
Pyotr Velikiy    
تاریخ آغاز پروژه : 1986
راه اندازی: 1998
وضعیت: در حال خدمت
نوع: رزم ناو فوق سنگین اتمی و موشکی
وزن نرمال : 24300 تن
وزن ماکسیمم : 26190 تن  

ابعاد :

طول کلی : 251 متر
طول قسمت داخل اب : 230 متر
عرض : 28.5 متر
عرض قسمت داخل اب : 24 متر
ابخور : 10.33 متر

موتورها :  

4 راکتور اتمی دارای توربین بخار متصل به 2 پروانه 5 تیغه به قدرت 270 هزار اسب بخار
4 توربو ژنراتور 3000 کیلو وات ، 4 ژنراتور GT به قدرت 1500 کیلو وات
حداکثر سرعت 32 گره
پرسنل : 727 نفر به علاوه 15 خلبان و متصدی هلیکپتر

تسلیحات :


                                   
سیلو پرتاب موشک

این سیلو متعلق به موشک SS-NX-26 Oniks/Yakhont است .این موشک با کلاهک اتمی 20 kt  و برد بیش از 300 کیلومتر(تا 800 km هم گزارش شده است)چالشی بزرگ برای ناو هواپیمابر و ناوگروه همراهش خواهد بود.بنظر من در صورت شلیک چیزی از ناوگروه نخواهد ماند!!!

                                   



20 موشک ss-n-19 Granit  با برد 450 ناتیکال مایل ( معادل 834 کیلومتر) سرعت 2.5 ماخ
در سال 2005 این موشک با موشکهای SS-NX-26 Oniks/Yakhont  تعویض شدند
12 لانچر موشک ضد هوایی و ضد موشک S-300F,  مجموعا شامل 96 موشک
4 مقر پرتاب ضد هوایی SA OSA-MA با مجموع 40
10 مقر ADGM Kashtan مجموعا 192 موشک
10 مقر پرتاب موشک Vodopad-NK (SS-N-16) با برد 450 ناتیکال مایل (معادل 834 کیلومتر) مجموعا 20 موشک
2 توپ AK-130 DP با قطر 130 م م و برد 28800 متر مجموعا 840 گلوله
8 قبضه توپ AK-630 gattl ( 6 لول ) 30 م م با شلیک 6000 تیر در دقیقه مجموعا 48000 تیر
راکت انداز RBU-1000 با برد 6000 متر مجموعا 102 راکت
10 اژدر انداز 533 م م مجموعا 53 اژدر
2 راکت انداز RBU-Udav-1 با 1500 متر برد مجموعا 40 راکت
3 هلیکپتر KA – 27  

تجهیزات الکترونیک :  

سیستم کامپیتری پردازش اطلاعات رزمی
تجهیزات رادیویی ارتباطی
سیستم ارتباط ماهواره ای
سیستم کنترل اتش موشکهای ضد کشتی
سیستم کنترل اتش اژدرها
سیستم کنترل اتش راکت اندازها
رادار تجسسی
رادار برای شناسایی هواپیماها و موشکهای دارای ارتفاع پایین
2 سیستم کنترل اتش موشکهای ضد هوایی
4 سیستم راداری و کنترل اتش توپهای 30 میلیمتری گتلین
2 رادار ناوبری
2 سونار ACTIVE/PASSIVE2
سیستم جنگ الکترونیک برای ایجاد کشتی کاذب بر روی رادار و گول زدن رادارهای دشمن


نگاهی اجمالی به موشک SS-NX-26 Oniks/Yakhont :




کمپانی سازنده:Beriev
برد بیش از 300 کیلومتر
حداقل برد : 120 کیلومتر
سرعت : 2 تا 2.5 ماخ
ارتفاع در فاز پایانی 5 تا 15 متر
وزن کلاهک : 200 کیلوگرم
هدایت : رادار فعال ( اکتیو رادار ) و نیمه فعال بسته به نوع هدف
رادار نصب در کلاهک موشک
حداقل برد رادار در هنگام کشف هدف : 50 کیلومتر
حداکثر زاویه رادار : 45± درجه
نوع سوخت : در هنگام شلیک مایع و در طی مسیر جامد که با موتور ramjet کار میکند ( موتوری بدون استفاده از توربین که فقط از فشار هوا برای پیشرانه استفاده میکند )
قابلیت شلیک از روی اب و زیر اب و خشکی
زوایای شلیک : بین 15 تا 90 درجه
وزن موشک : 3000 کیلو گرم

در سال 2010 اخباری مبنی بر فروش این موشکها به سوریه باعث  نگرانی شدید اسراییل وجنجالهای رسانه ای غرب شد.

تصاویر:

                                   
                                   
                                   
                                   
                                   
                                   

 

                                   
                                   




      



ارتش روسیه از سال 2015 به نسل جدید تانکهای روسی مجهز خواهند شد .

به گزارش خبرگزاری صدای روسیه ، کار طراحی و ساخت نسل جدیدی از تانکهای روسی موسوم به Armada آغاز شده و از سال 2015 این تانکها وارد خدمت در ارتش روسیه خواهند شد.

ویکتور لیتووکین ، از نویسندگان مجله ی نظامی “Independent Military Review” روسیه در مصاحبه با صدای روسیه ، در توصیف تانک جدید روسیه ، مجهز بودن آن به سیستمهای الکترونیکی پیشرفته و حفاظت خدمه ی تانک توسط "برجک داخلی" را تایید کرد ، به گفته ی وی تانک Armada به کلی با تانک T-90 که پیشرفته ترین تانک در حال خدمت ارتش روسیه است ، متفاوت دانست .

وی افزود :"تانک جدید مسلما به موتور جدید با قدرت و سهولت استفاده ی بیشتر و همچنین توپ قویتر مجهز خواهد شد و مقاومت تانک در برابر انواع تهدیدات مدرن افزایش خواهد یافت "

به گفته ی وی حفظ جان خدمه در اولویت قرار دارد و در این تانک نیز برای حفاظت هر چه بیشتر خدمه بواسطه ی یک "کپسول ویژه" از بقیه تانک جدا خواهند شد.




      


شبکه ی تلویزیونی Press TV گزارش داد جنگنده های اسراییلی هم اکنون در عراق مستقر شده و در حال برگزاری مانور برای حمله ی احتمالی به اهدافی در ایران هستند .

به گزارش این خبرگزاری به نقل از منبع نزدیک به مقتدا صدر ، رهبر شیعه ی عراقی ، شمار زیادی جنگنده در پایگاه هوایی الاسد در عراق رویت شده اند .

گفته شده این جنگنده ها از نوع اف-15 ، اف-16 ، اف-18 و اف-22 و کا.سی-10 هستند .

این منبع افزود جنگنده های مذکور مانورهای یک هفته ای خود را در طول شب انجام میداده اند. بر اساس این گزارش ، مانورهای این جنگنده ها برای آماده شدن جهت منهدم کردن سیستمهای پدافندی ایران و حمله ی احتمالی به اهدافی داخل ایران انجام شده است.

ظاهرا مقامات عراقی از این مانورها مطلع نیستند .





      

نصب موشکهای FL-3000N  و رادارهای آرایه فازی بر روی ناو هواپیمابر Varyag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر منتشر شده در اینترنت حاکی از آن است که رادارهای آرایه فازی مشابه با ناوشکن Type 052C در حال نصب بر روی ناو هواپیمابر Varyag میباشد. همچنین نصب سیستم FL-3000N CIWS بر روب واریاگ با توجه به تصاویر منتشره تائید شد.

 





      
   1   2   3      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی