سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

تقدیم به دوست خوبم Saviour-Hitler

خلبان برجسته Hermann Graf (با 212 پیروزی هوائی) و Willy Messerschmitt طراح و تولید کننده ارشد هواپیما


Adolf Galland در حال گوش دادن به توضیحات Werner M?lders پس ازیک نبرد هوائی . فرانسه  سال 1941

برادران Huijgens ، در لوفت وافه به عنوان خدمه پرواز خدمت میکردند. بر خلاف معمول ، ریش و سبیل آنها به عنوان نوعی معیار قابل پذیرش درجنگ جهانی دوم نشان داده شده است

سه خلبان آلمانی

دوم از چپ Muchenberg و دوم از راست Wilhelm-Ferdinand Galland است.

جشن ده هزارمین ماموریت افسران گروه پروازی KG55 . سال1943

هواپیمای نامتقارن Blohm & Voss BV-141 : (توضیح اینکه ... این هواپیما حاصل طراحی دکتر Richard Vogt بود . او اعتقاد داشت که بهترین راه برای دید همه جانبه و کافی برای یک هواپیمای اکتشافی ساخت هواپیمائی است با بدنه نامتقارن که کابین خدمه بر روی بال راست قرار بگیرد.همچنین نصب کابین درچنین محلی سبب حذف گشتاورملخ  که دردسرعمده ای درهواپیماهای ملخی بود میشد. جمعا" 13 فروند از این هواپیما ساخته شد و هیچگاه هم به مرحله عملیاتی نرسید .)

هواپیمای Me109-G در حال تغییر رنگ برای استتار زمستانی

بمب افکن سنگین Me 264   . سال 1942

یک هواپیمای غنیمتی انگلیسی Vickers Wellington در خدمت نیروی هوائی آلمان

واپیمای me 262





      

اولین زیردریایی اتمی برزیل 12 سال دیگر پدیدار می شود

برزیل می تواند اولین زیردریایی اتمی خود را 12 سال بعد بسازد. این مطلب را روز دوشنبه خبرگزاری برزیلی "استادو" به نقل از منابعی آگاه در نیروهای دریایی کشور اطلاع داد.
طبق اطلاعات دریافتی، تصمیم به ساخت پایگاه جدیدی برای ناوگان زیردریایی برزیل در یکی از جزایر اتخاذ شده است. در همانجا نیز قرار است بزرگترین کارخانه کشتی سازی کشور برای تولید کشتی های معمولی و زیردریایی اتمی ایجاد شود.
در مرحله اول، از سال 2010 نیروی دریایی برزیل چهار زیردریایی دیزلی "اسکورپن" بر اساس مجوز دریافتی از فرانسه خواهد ساخت. توافقنامه مربوطه بین دو کشور اواخر سال 2008 امضا شده بود.
سپس برزیل با تسلط یافتن بر فناوری ساخت زیردریایی های فرانسوی، از جمله زیر دریایی های دارای ساختمان با مقاومت بالا، تجربه لازم برای ساخت اولین زیردریایی اتمی را بدست خواهد آورد.
در صورت موفقیت آمیز بودن روابط برزیل و فرانسه در زمینه فناوری های نظامی، برزیل می تواند به اولین کشور آمریکای لاتین تبدیل شود که دارای زیردریایی اتمی ساخت خود خواهد بود.





      

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس، 30 پروژه مهم الکترونیکی، مخابراتی، راداری و جنگ الکترونیک با حضور سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.
سردار نجار در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی که در صنایع دفاعی بخصوص صنایع الکترونیک وزارت دفاع طی چند سال اخیر انجام گردیده، موجب شده است هر سال محصولات کیفی و متنوع‌تری توسط صنایع دفاعی وزارت دفاع در اختیار نیروهای مسلح قرارگیرد.
وزیر دفاع گفت: این خطوط تولیدی و محصولات جدید در زمینه جنگ الکترونیک، ضدجنگ الکترونیک، سامانه‌های راداری و سوناری، ناوبری هوایی و دریایی، سامانه‌های الکترواپتیکی، لیزری، انواع دوربینهای جدید دید در شب پیشرفته و ترمال، ارتباطات نظامی و شبیه سازها (سیمولاتور) است.
وی افزود: سامانه‌های جنگ الکترونیک و ضدجنگ الکترونیک و راداری پیشرفته شامل سیستمهای جمع آوری اطلاعات، شنود، جهت یابی و مکان یابی در باندهای مختلف و پردازش انواع اطلاعات دریافتی است که با بکارگیری آن، امکان شناسایی اطلاعات مخابراتی، راداری و موقعیت فرستنده‌های دشمن را فراهم می آورد و در صورت لزوم می تواند منابع انتشار فرستنده‌های دشمن را مورد اختلال قرار داده یا کاملاً فلج کند





      

در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت ‌المقدس یک فروند موشک زمین به زمین سجیل2 با رمز مقدس یا فاطمه ‌الزهراء با موفقیت کامل پرتاب شد و به هدف فرضی اصابت کرد.
پس از انجام موفق رزمایش موشکی بیت ‌المقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تلاوت آیه شریفه :« فلما جاء امرنا جعلنا عالیها سافلها و امطرنا علیها حجاره من سجیل منضود » (چون صبح شد، فرمان قهر ما دیار آن قوم نابکار را ویران و زیر و زبر ساخت و بر سر آنها مرتب از آسمان سنگ هلاک فروریختیم) گفت: این موشک پس از پرتاب، به طور دقیق به هدفی که از قبل تعیین شده بود، اصابت کرد.


سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار افزود: در این رزمایش علاوه بر نمایش سرعت عمل یگان های موشکی، دقت بسیار بالای هدفگیری به اثبات رسید.
وزیر دفاع گفت: موشک سجیل 2 دو مرحله ‌ای است و از دو موتور سوخت جامد مرکب تشکیل شده است.
سرتیپ محمد نجار با بیان این که این موشک دارای سیستم ناوبری جدید است و از سنسورهای دقیقی برخوردار است افزود: همین ویژگی موجب شده است اصابت به هدف آن در مقایسه با نسل قبلی افزایش یابد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:
با بهینه ‌سازی سکوی پرتاب و سیستم نشانه ‌روی، متخصصان ما توانسته‌ اند سرعت عمل در استقرار پرتاب و ترک موضع پرتاب این موشک را به نحو چشمگیری افزایش دهند.
سرتیپ محمد نجار در ادامه افزود: این حماسه ماندگار و افتخارآمیز، سند زنده دیگری از مقاومت، رشادت، قدرت ابتکار و خلاقیت رزمندگان دیروز حماسه خرمشهر است که امروز در کسوت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی، پیروزی دیگری را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.
وزیر دفاع تصریح کرد: صنایع هوافضای این وزارتخانه با پرتاب موفقیت‌ آمیز سجیل 2 خط بطلانی بر تحریم گسترده و پیچیده ‌ای که علیه ایران در جریان است، کشید و با توکل بر خدا و تکیه بر استعداد، توان و خلاقیت خود یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌ های موشکی را در موشک سجیل 2 به نمایش گذاشت.
سرتیپ محمد نجار افزود:
قدرت تخریب بسیار بالا، هدف ‌گیری دقیق، کوتاه بودن زمان مورد نیاز برای استقرار، سرعت عمل بالا در پرتاب و خروج از محل پرتاب و مدت زمان بالای نگهداری موشک از ویژگی‌ هایی است که توان عملیاتی و قدرت موشکی نیروهای مسلح کشورمان را ارتقاء داده است.
وی گفت:
خط تولید انبوه این موشک آغاز شده است و ما قادریم نیازمندی های نیروهای مسلح به این موشک را به هر میزان که باشد، تأمین کنیم.
وزیر دفاع افزود:
با پرتاب موشک سجیل 2 این نوید را به ملت بزرگ ایران می‌ دهم که قدرت موشکی یک قدرت ملی و کاملاً تثبیت شده است که می تواند دودمان هر متجاوز بدسیرتی‌ را که چشم طمع به این آب و خاک داشته باشد، براندازد.
سرتیپ محمد نجار تاکید کرد:
نیروهای مسلح هوشیارانه و به طور شبانه ‌روزی آماده دفاع از کشور هستند و این هوشیاری مانع از هرگونه غافلگیری و تعرض از سوی دشمنان شده است.
وزیر دفاع گفت: این موفقیت بزرگ، بسان فتح خرمشهر و عملیات پیروز بیت ‌المقدس است، چرا که در فتح خرمشهر، رزمندگان اسلام، دشمن بعثی را از سرزمین عزیزمان بیرون و قلوب رهبر و ملت را شاد کردند و امروز متخصصان صنایع هوافضای وزارت دفاع با فتح قله ‌های فناوری موشکی ایران تحریم های گسترده دشمنان را ناکام و قلوب ملت ایران و فرمانده معظم کل قوا را شاد و مسرور کردند.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: توان موشکی ایران که امروز در موشک سجیل به منصه ظهور رسیده است، یک قدرت کاملاً بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و هیچ کشوری را تهدید نمی ‌کند.
سرتیپ محمد نجار با بیان این ‌که قدرت بازدارندگی ایران موجب خواهد شد؛ جنگ های ناخواسته از سوی بدخواهان به منطقه تحمیل نشود، تصریح کرد: این قدرت ثبات، آرامش و امنیت پایدار را در منطقه ایجاد می‌کند.
وزیر دفاع با تحلیل شرایط منطقه افزود: دشمنان امنیت و آرامش منطقه، همواره تلاش کرده‌ اند قدرت موشکی و بازدارنده ایران را به عنوان خطری برای کشورهای همسایه ایران، منطقه و جهان القاء کنند اما ما اعلام می ‌کنیم قدرت موشکی ایران، قدرت جهان اسلام برای دفع هر گونه تجاوز است؛ زیرا معتقدیم امنیت ایران با امنیت جهان اسلام گره خورده است.
سرتیپ محمد نجار توان و قدرت دفاعی ایران را مرهون توکل به خدا، هدایت های پیامبرگونه امام خمینی(ره) و وصی شایسته ‌اش حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خون شهیدان و تلاش بی ‌وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع بیان و از برگزارکنندگان این رزمایش موفق موشکی قدردانی کرد.
 
موشک سجیل 2 پاسخی به هرگونه تعدی صهیونیست ها است

کارشناس امور راهبردی ایران گفت پرتاب این موشک پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی و پاسخی به هرگونه حماقت این رژیم در صورت تعدی به اهداف راهبردی ایران است.
امیر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" با اشاره به ویژگی های موشک سجیل 2 از جمله تخریبی و دقت در اصابت به اهداف مستحکم و دقیق تصریح کرد پرتاب این موشک ، پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی است که اگر به اهداف راهبردی ایران تعدی کند؛ با چنین موشک هایی طرف خواهد شد.
وی ضمن رد ادعای مسوولان رژیم صهیونیستی مبنی بر این که این موشک خطری برای کشورهای اروپایی به شمار می رود گفت این موشک تاثیری بر اروپایی ها ندارد زیرا برد آن تغییرچندانی نکرده است اما ضربات آن بسیار دردناک خواهد بود و این پیام متوجه صهیونیست هاست.
وی افزود موشک سجیل 2 که ایران امروز به صورت ازمایشی آن را با موفقیت پرتاب کرد ، از نظر فنی پیشرفته است اما از نظر برد تغییری نکرده است بنابراین هیچ نگرانی برای اروپایی ها ایجاد نمی کند.
این کارشناس امور راهبردی ایران تصریح کرد موشک زمین به زمین "سجیل 2" قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد و ایران با آزمایش این موشک توانست به مرحله بسیار مهم در منهدم کردن اهداف بسیار مستحکم و عمیق دست یابد.
موسوی درباره ویژگی های موشک سجیل 2 که با سوخت جامد کار می کند اظهار داشت این موشک ویژگی های مهمی دارد از جمله این که موتور آن بسیار پیشرفته و دو مرحله ای است و از سرعت بسیار بالا و سکوی پرتاب پیشرفته ای برخوردار است که به اصابت دقیق آن به هدف کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد موشک سجیل 2 از راداری بسیار پیشرفته جهت تنظیم دقت در اصابت به هدف برخوردار بوده و دارای کلاهک جدیدی با قدرت تخریب بسیار بالایی علیه استحکامات است.

ردیابی موشک "سجیل 2" برای رادارهای امریکایی و اسرائیلی بسیار مشکل است

یک کارشناس مسایل امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به پرتاب موشک سجیل 2 از سوی ایران گفت: ردیابی این موشک برای دستگاههای رد یاب آمریکایی و اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی بسیار مشکل خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت "، "طال عنبر " با ابراز نگرانی عمیق درباره آزمایش موفقیت آمیز موشک دور برد سجیل2 از سوی ایران گفت که اگر ایران موشک‌هایی از این نوع به سوی اسرائیل پرتاب کند، ردیابی آنها برای سامانه‌های دفاعی اسرائیل مشکل خواهد بود.

وی که در آکادمی امنیتی "فیشر " در سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کند، در اظهارات خود که در شماره دیروز یدیعوت به چاپ رسید، آزمایش موشک ایرانی را تهدیدی واقعی برای "دولت عبری " خواند.

عنبر افزود که این موشک بر خلاف موشک شهاب 3 که با سوخت مایع کار می‌کند، با سوخت جامد تغذیه می‌شود و به همین علت رد یابی آن برای دستگاههای ماهواره‌ای و ردیابی موشک آمریکا و اسرائیل مشکل خواهد بود.

این کارشناس مسایل امنیتی افزود: برد این موشک 2300 کیلومتر است و حداکثر می‌تواند 400 کیلوگرم با خود حمل کند، این در حالی است که مسافت میان ایران و اسرائیل 1300 کیلومتر است و این برد اضافه که در سلاح وجود دارد بر قدرت ویرانگری آن خواهد افزود.

وی همچنین در گفتگوی اختصاصی با روزنامه یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این موشک بسیار سریع است و دقت آن در برخورد به هدف بیشتر از شهاب 3 است.

عنبر افزود که این موشک به صورت کاملا بومی تهیه شده است و این موضوع نشان می‌دهد که آنها (ایرانیها) در این زمینه مطالعات گسترده‌ای را انجام داده و آزمایشگاه‌های مدرنی را برای تولید سوخت جامد بر پا کرده اند.
اسرائیل: سجیل 2 توان دفاعى ما را به چالش کشید
پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد سجیل2 بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان و همچنین ابراز نگرانی شدید مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «رابرت گیبز» سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از آزمایش موشک سجیل 2 توسط ایران ابراز نگرانی کرده است.
بر اساس این گزارش «رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا هم گفت: «اطلاعاتی که من دارم نشان می دهد این آزمایش موفقیت آمیز بوده است.» وی افزود: «این موشک ظاهرا بردی بین دو هزار تا دو هزار و پانصد کیلومتر دارد.»
گیتس در ادامه مدعی شد: «ایران در مسیر اشتباهی قدم برداشته است. از آنها می خواهیم برای ایجاد منطقه ای با ثبات و امن با ما گفت وگو کنند.»
وی که از اقدام موفقیت آمیز ایران در پرتاب موشک سجیل 2 به شدت نگران بود، افزود: «ایرانی ها باید بدانند که صبر آمریکا بی حد و مرز نیست.»
«برایان ویتمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد: «نگرانی های ما درباره برنامه های هسته ای و عواقب ناشی از (آزمایش و ساخت) موشک های دوربرد و برد متوسط است. ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد که باید یک راه را انتخاب کند، آنها یا می توانند در مسیر بی ثباتی منطقه به اقدامات و فعالیت هایشان ادامه دهند و یا تصمیم بگیرند که خواهان ایجاد روابط عادی باکشورهای منطقه و آمریکا هستند.»
در همین رابطه، «دنی ایالون» معاون وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به این اقدام کشورمان مدعی شد: «ایران با آتش بازی می کند.» وی افزود: «ما به شدت از این آزمایش ایران نگران هستیم.»
معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه سعی کرد با فرافکنی این اقدام ایران را تهدیدی جدی برای اروپا و غرب جلوه دهد.
وی مدعی شد: «از نظر استراتژیکی این موشک جدید چیزی را برای ما تغییر نمی دهد؛ چراکه ایرانی ها پیشتر موشکی با برد 1500 کیلومتر را آزمایش کردند، اما این مسئله باید موجبات نگرانی اروپایی ها را فراهم کند.»
وی گفت: آنها همچنین «سعی دارندبه توسعه موشک بالستیک با برد 10 هزار کیلومتر بپردازند که می تواند به سواحل شرقی آمریکا برسد.»
کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی هم با ابراز نگرانی از آزمایش موفقیت آمیز موشک سجیل 2، این اقدام ایران را موجب به چالش کشیده شدن توان نظامی خود قلمداد کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی المنار کارشناسان اسرائیلی گفتند: سوخت جامد و سرعت بالای این موشک فرصت را برای سیستم های پدافند بسیار کم می کند.مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کردند: «هدف قرار دادن این موشک توسط سیستم های دفاعی بسیار مشکل است و به همین دلیل باید این فن آوری جدید ایران مورد توجه قرار گیرد.»
المنار افزود:«اسرائیل از موشک جدید ایران سخت نگران است. این موشک ویژگی های مهمی از جمله جایگزینی  سوخت جامد به جای سوخت معمولی  و همچنین نصب سریع بر روی سکوی پرتاب دارد و با سوخت جامد قابلیت آن را دارد تا به تولید انبوه رسیده و در انبارها ذخیره شود. در حالی که موشک های سوخت مایع چنین قابلیتی ندارند.»
در ادامه گزارش آمده است، «ایتان بن الیاهو»  فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: «ایرانی ها تمام قدرت و وقت خود را صرف موشک هایشان می کنند، مقابله با این نوع موشک ها بسیار سخت است. بنابراین آنها تعداد و برد و همچنین سوخت این موشک ها را به شکل پیوسته تغییر داده و در این زمینه موفق هستند.»
«الون بن داوید» تحلیلگر نظامی تلویزیون اسرائیل نیز گفت: «آنچه اسرائیل را نگران کرده توان موشکی ایران است و این مساله بسیار آزاردهنده است.»
«تال عنبر» متخصص و کارشناس موشک های بالستیک در همین رابطه گفت:«موشک سجیل 2 به ایران امکان می دهد تا موشک های خود را به سمت ما در مدت زمانی کوتاه شلیک کند. این مشکل بزرگی برای سیستم های دفاعی ما بوجود می آورد. ایران همچنین قادر خواهد بود تا موشک های دقیق تری  در اصابت به هدف نیز تولید کند.»
المنار در ادامه افزود: «یفتاح شابیر» رئیس طرح توازن  نظامی در موسسه پژوهش های ملی اسرائیل معتقد است، تکنولوژی که ایران در موشک سجیل به  نمایش گذاشت بسیار جدید و پیشرفته است.
وی گفت: «این نشان دهنده  دستاوردهای ایرانیان است و آنها  ارزش و استحقاق ستایش را دارند.»
«یواف لیمور» تحلیلگر نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: «پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی ما یعنی «حیتس 3»  که در حال پیشرفت و ساخت است با مشکلات بسیاری برای شناسایی و هدف قرار دادن سجیل 2 مواجه است. این موشک و ظرفیت های موشکی ایران در ساخت  و ارسال ماهواره یک دردسر بزرگ برای اسرائیل به وجود آورده است. این مساله سیستم های دفاعی ما را به چالش می کشد.»
اقدام موفقیت آمیز ایران در آزمایش موشک دوربرد سجیل2 همچنین بازتاب های گسترده و متفاوتی در رسانه های منطقه و جهان داشت: اکثر رسانه های غربی با هدف جنگ روانی اعلام کردند که این اقدام نشانه ای از بی اعتنایی ایران به نگرانی کشورهای دنیا و بخصوص قطعنامه های شورای امنیت است.
البته نکته مشترکی که در همه گزارشات مربوطه وجود داشت این بود که  ایران پرتاب سجیل 2 را در پاسخ به دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو  با باراک اوباما  در کاخ سفید انجام داد که در آن دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را تهدید به حمله کرده بود. فایننشال تایمز، نیویورک تایمز، ایندیپندنت، الجزیره انگلیسی و... از جمله رسانه هایی بودند که این تحلیل را به صورت برجسته منتشر کردند.

قابلیت های سجیل 2
بنابر اعلام کارشناسان نظامی، موشک سجیل 2 که خبر پرتاب موفقیت آمیز آن را رئیس جمهور کشورمان در سمنان اعلام کرد نسبت به دیگر موشک های ساخت داخل کشور  از قابلیت های ویژه ای به شرح ذیل برخوردار است.
1- استفاده از سوخت جامد، موشک های مجهز به سوخت جامد برخلاف موشک هایی که با سوخت مایع (شهاب3) کار می کنند می توانند تا سالها در انبار بمانند. از این رو تولید انبوه و انبار کردن آنها بدون خطر خواهد بود.
2-سرعت بیشتر
3- دشواری ردیابی کردن آنها توسط دشمن
4- دقت بیشتر
5- عملکرد منحصر به فرد در سیستم ناوبری







      

شرکت سازنده هواپیماهای جنگی "داسو" فرانسه، سرگرم مذاکره با امارات عربی متحده برای فروش شصت فروند هواپیما از نوع "رافال" به این کشور است.
به گزارش شبکه خبری فرانس بیست و چهار، روزنامه "لوپاریزین" چاپ فرانسه در شماره روز شنبه نوشت:
داسو قصد دارد شصت فروند از هواپیمای رافال که از پیشرفته ترین هواپیمای جنگی ساخت این شرکت است به امارات عربی متحده بفروشد. سه فروند از این نوع هواپیماها روز جمعه از فرانسه به مقصد امارات عربی متحده به پرواز در امدند.
در مجموع این شرکت هواپیماسازی امیدوار است شصت فروند از این نوع هواپیماها را به امارات عربی متحده بفروشد. اگر شرکت سازنده هواپیماهای جنگی داسو فرانسه بتواند قرارداد فروش این نوع هواپیماها را با امارات نهایی کند، حدود هشت میلیارد یورو کسب خواهد کرد.
ما در حال حاضر هیچ چیزی قطعی نشده است و تحلیلگران بسیار خوشبین، بر این باورند توافقنامه خرید این نوع هواپیماها احتمالا در نمایشگاه هوایی "بورژه" که در ماه ژوئن اینده در فرانسه برگزار می شود، محقق خواهد شد.
البته برخی دیگر از تحلیلگران می گویند امضای این توافقنامه احتمالا در نمایشگاه هوایی دبی صورت خواهد گرفت که در ماه نوامبر امسال قرار است برگزار شود. اگر این توافقنامه نهایی شود، برای نخستین بار خواهد بود شرکت داسو چنین معامله مهمی را انجام می دهد. زیرا این شرکت تاکنون نتوانسته است برای هواپیماهای جنگی خود مشتری خارجی پیدا کند.
شرکت سازنده هواپیماهای جنگی "داسو" فرانسه در مغرب نیز فرصت فروش شماری از جنگنده های ساخت خود را از دست داد.
این شرکت همچنان نامزد صادرات جنگنده های ساخت به دیگر کشورها مانند سوئیس ،یونان،لیبی و هند نیز است .
در همین راستا، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه قرار است روز دوشنبه هفته اینده برای دیدار رسمی دو روزه ای عازم امارات عربی متحده شود. هدف از این دیدار ، افتتاح پایگاه نظامی جدید فرانسه در ابوظبی است .
رئیس جمهوری فرانسه همچنین در نظر دارد در این سفر، زمینه فروش جنگنده های رافال به امارات عربی متحده را نیز تسهیل کند





      

در حالی که روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» در خبری عجیب، مدعی شهادت چهار افسر سپاه در سقوط بالگرد نظامی ونزوئلا شده، منابع نزدیک به سپاه پاسداران، این خبر را رد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد، چهار افسر سپاه پاسداران ایران، روز سه شنبه، سوم ماه می بر اثر سقوط بالگرد نظامی ونزوئلایی در نزدیکی مرز مشترک این کشور با کلمبیا کشته شدند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع ویژه! خود نوشت: چهار افسر مزبور عضو یک هیأت رسمی بودند که به ریاست سردار مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران در سی‌ام آوریل گذشته برای امضای یادداشت تفاهم با ونزوئلا، رهسپار کاراکاس شده بودند.

بنا بر گزارش یاد شده، افسران سپاهی برای انجام یک دوره آموزشی برای به کار گیری دوربین‌های پیشرفته دید شبانه که قرار است، ونزوئلا در اختیار ایران بگذارد، به همراه هیأت ایرانی وارد این کشور شدند و قرار است این دوربین‌ها برای مراقبت از مناطق مرزی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، منابع الشرق الاوسط گفتند دولت ونزوئلا در هنگام اعلام خبر سقوط بالگرد یاد شده، هیچ اشاره‌ای به وجود افسران ایرانی کشته شده در این حادثه نکرد



      

به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه خرمشهر، خط تولید توپ دریایی 40 میلیمتری فتح به بهره برداری رسید.
به گزارش شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آئین افتتاح این خط تولید گفت: این سلاح، جزو توپ های ضد هوایی ارتفاع پست است و در ناوچه های دریایی استفاده می شود.

وزیر دفاع افزود: این سلاح بر اساس نیاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور کاملا بومی، به دست متخصصان سخت کوش و اقتدارآفرین وزارت دفاع ساخته شده است.

سردار نجار گفت: برد نهایی این سلاح، 12 کیلومتر و نواخت تیر آن،300 گلوله در دقیقه است و از این سلاح می توان به عنوان سلاح ضد موشک های کروز استفاده کرد.

وزیر دفاع، بومی سازی این سلاح را برای تقویت توان دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح در دریا توصیف کرد و افزود: امروز صنایع دفاعی وزارت دفاع، با تولید انواع امکانات و تجهیزات دفاعی مورد نیاز نیروی دریایی سپاه و ارتش، اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

سردار نجار تصریح کرد: ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، شامل قایق های تندرو، ناوچه های موشک انداز و اژدرافکن، انواع هواناوها، لندینگ کرافت در اوزان مختلف، زیردریایی در کلاس های مختلف و مهمات، سلاح ها و تجهیزات و امکانات
الکترونیکی و مخابراتی که روی این شناورها نصب می شود، به صورت کاملا بومی در کشور ساخته می شود.

وزیر دفاع، با قدردانی از تلاش کارکنان سازمان صنایع دفاع، این موفقیت را به محضر فرماندهی معظّم کلّ قوا، نیروهای مسلّح و مردم غیور ایران، تبریک گفت.





      

خبرگزاری فارس: همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، رزمایش هوایی جدیدترین بالگردهای تهاجمی ساخت سپاه در حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی هوایی سپاه و شماری دیگر از فرماندهان و مسئولین با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، در این رزمایش نسل جدید بالگردهای تهاجمی سبک شاهد با نام "شاهد 285 " ساخته شده توسط متخصصین توانمند نیروی هوایی سپاه به همراه سایر بالگردهای ساخت سپاه از سری شاهد به پرواز درآمدند و خلبانان سبزپوش و جان‌برکف نیروی هوایی سپاه مراحل مختلف عملیات هوایی این رزمایش شامل پرواز جمع، درگیری و رزم نزدیک، پشتیبانی نزدیک یگانهای زمینی، جابه‌جایی سریع فرماندهان و نیز هدف‌گیری تانکها و شناورهای دشمن فرضی را یکی پس از دیگری با موفقیت انجام دادند.
بالگرد تهاجمی سبک شاهد 285 که برای اولین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت با دوکاربری هوایی و دریایی از جدیدترین دستاوردهای پروژه بزرگ شاهد محسوب می‌شود و بر اساس نیازهای حال و آینده نیروهای مسلح و با فناوری صددرصد بومی پس از پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی و طی تستها و آزمایش‌های گوناگون اکنون در مرحله تولید انبوه قرارگرفته است.
ابعاد کاملاً آیرو دینامیک، تحرک عملیاتی، چالاکی فوق‌العاده، قابلیت عملیاتی شدن سریع، کارآیی بالا، حمل انواع راکت‌های ضد زره، ضدشناور و انواع تیربارها از ویژگی‌های منحصر به فرد بالگرد شاهد 285 است که با کلیه شرایط جغرافیایی کشور نیز سازگاری دارد.
پدافند هوایی متحرک در برابر پرنده‌های دشمن، حضور در تیم‌های شناسایی ـ آتش، انهدام مواضع زمینی و اهداف دریایی از ماموریتهای پیش‌بینی شده این بالگرد به شمار می‌رود و در آینده نزدیک نیز در ماموریتهای درگیری در مناطق مرزی و ناامن سازی محیط‌های عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در پایان این رزمایش تعدادی بالگرد از نوع "شاهد 278 " به ناوگان نیروی هوایی سپاه تحویل شد.
شاهد 278 بالگردی چندمنظوره است که قبلاً در مرکز تحقیقات نیروی هوایی سپاه طراحی و نمونه‌سازی شده و تولید آن نیز در صنعت هوایی کشور با موفقیت انجام شده است.
استفاده از سامانه‌های جدید ناوبری و ایمنی بالای این بالگرد امکان استفاده از آن را در ماموریتهای غیر نظامی نظیر کنترل ترافیک، آمبولانس هوایی، کنترل خطوط نفت و گاز ، برق و همچنین حفاظت از محیط زیست میسر کرده است.
همچنین بکارگیری مواد پیشرفته کامپوزیت در ساخت ملخ و بدنه و نیز سهولت تعمیر و نگهداری و امکان استفاده در پایگاههای نزدیک به مناطق درگیری، این بالگرد را در ردیف کارآمدترین بالگردهای پیشرفته حال حاضر دنیا قرار داده است.
پروژه بالگردهای شاهد از سال 1378 توسط مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد وابسته به سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی سپاه با ساخت بالگرد شاهد 278 آغاز شد و با توصیه ویژه فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ادامه پیدا کرد که حاصل آن طراحی، ساخت و تولید انواع بالگردها با دامنه کاربری‌های گسترده و متنوعی است که در مقاصد گوناگون در ناوگان هوایی کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.
به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران با دستیابی کامل به دانش فنی طراحی و ساخت انواع بالگرد در زمره معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی فوق پیشرفته قرار گرفت.






      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی