سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

دانشمندان در انگلستان موفق به تولید ژلی شگفت انگیز شده اند که دارای خواص ضد گلوله و ضد ضربه بوده و در صورت قرار گیری تحت فشار شدید به حالت جامدی سخت تغییر حالت می دهد.

دانشمندان موفق به تولید ژلی ضد گلوله و ضد ضربه شده اند که می تواند با پوشش دادن قسمتهای مختلف بدن از جمله کلاهخود جان بسیاری از سربازان را در میدانهای جنگ نجات دهد.


 

وزارت دفاع انگلستان جایزه ای 100 هزار پوندی را به شرکت تولید کننده این ژل که از ماده ای خاص تولید شده و به سرعت در برابر برخوردها و ضربه ها سخت شده و از خود مقاومت نشان می دهد اختصاص داده است.



 

ژل سخت شونده به زودی قسمت داخلی کلاهخودهای سربازان و نیروهای نظامی را پوشش خواهد داد تا به این شکل از انرژی حرکتی گلوله و یا ترکشهایی که احتمال برخورد آنها با کلاه وجود دارد کاسته شده و عبور آنها را غیر ممکن سازد.



 

این ژل d3O نام دارد و دارای خصوصیات ویژه ای است که پس از برخورد با جسمی سخت با فشاری بالا به سرعت به حالت جامد تغییر حالت می دهد.


 

به گفته مخترعان این ژل، زمانی که ماده با آرامی حرکت می کند مولکولهای آن نیز به آرامی بر روی یکدیگر لغزیده و حالت ژله ای خود را حفظ می کنند اما در صورت وارد آمدن انرژی شدید و ناگهانی مولکولها به یکدیگر پیچیده و در هم قفل می شوند و شکلی جامد و سخت را به وجود می آورند.


 

گونه ای دیگر از ژل d3O در حال حاضر در گروهی از تجهیزات ورزشی و دستکشهای اسکی، انواع ساق بندهای ورزشی، کفشهای باله و تجهیزات اسبدوانی مورد استفاده قرار می گیرد.


 

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، این محصول در حال حاضر توسط پیمانکاران به منظور استفاده در نقاط حیاتی لباسهای نظامی و افزایش ایمنی سربازان در انحصار وزارت دفاع انگلستان درآمده است.




      

رژیم صهیونیستی پس از روسیه دومین صادرکننده تسلیحات به هند است .
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی منابع اسرائیلی فاش کردند خریدهای امنیتی هند از اسرائیل در سالجاری رکورد بی سابقه ای داشته است . این اخبار در حالی منتشر می شود که دهلی نو یک ماهواره هوشمند برای جاسوسی از تل اویو خریده است که قیمت ان به 200 میلیون دلار می رسد . هند این ماهواره را ماه اینده به فضا خواهد فرستاد.
از سوی دیگر صنایع هوایی اسرائیل سرگرم نوسازی موشک زمین به هوای هند هستند و این در حالی است که اسرائیل هواپیمای جاسوسی بدون خلبان در اختیار هند قرارداده است .
علاوه براین قراردادهای علنی و غیر علنی زیادی میان دو طرف در جریان است .
براساس گزارشهایی که رسانه های اسرائیلی منتشر کرده اند ماهواره جاسوسی پیشرفته ای که هند اخیرا از اسرائیل خریداری کرده است برادر دو قلوی ماهواره نکسار به شمار می رود که به یک سیستم رادار ویژه مجهز است و می تواند اهداف زمینی را در تاریکی ، طوفان شن و اوضاع و احوال بد جوی دنبال کند .
گزارشهای منتشر شده نشان می دهد هدف دهلی نو از خریداری ماهواره جاسوسی جلوگیری از تکرار عملیات تروریستی مشابه حوادث بمبئی در هند است.
این منبع افزود با این قرار داد اسرائیل وارد یک باشگاه بسیار کوچکی شده است که ماهواره جاسوسی تولید و صادر می کند و دهلی نو را به سومین کشور وارد کننده سلاح در جهان تبدیل می کند .
هند هر ساله 4 میلیارد دلار برای واردات سلاح هزینه می کند با توجه به اینکه اسرائیل در پایان سال 2006 به دومین صادر کننده اسلحه به هند تبدیل شد.
منابع اسرائیلی اعلام کردند در همین سال 2006 هند به بزرگترین مشتری شرکتهای امنیتی اسرائیلی تبدیل شد و یک و نیم میلیارد دلار از این شرکتها خرید کرد .
وزیر امنیت هند نیز اعلام کرد صنایع نظامی اسرائیل در سالهای 2002 تا 2006 سالیانه یک میلیارد دلار از قراردادهای هند را نصیب خود کردند.





      

در حالی که دولت باراک اوباما رییس جمهور جدید آمریکا اعلام کرده است که خواهان ایجاد رابطه و گفتگو با ایران است، روز گذشته دادگاه فدرال واشنگتن سه ایرلندی را به اتهام فروش غیر قانونی ابزار و تجهیزات نظامی از جمله موتور هلی کوپتر های نظامی به ایران تحت تعقیب قرار داد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس دادگاه فدرال واشنگتن برای شرکت " مک آویشن " و سه مدیر این شرکت  به اتهام خرید موتور هلی کوپتر و دیگر تجهیزات و لوازم مورد مصرف در صنایع هوایی  از کمپانی های آمریکایی و ارسال آنها از طریق شرکت های واسط در مالزی و دوبی به ایران ،دستور تعقیب قضایی صادر کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه ای که روز گذشته منتشر کرد مدعی شده است که خریدار اصلی موتورهای هلی کوپتر یک شرکت نظامی دولتی ایران بوده است که این شرکت به دلیل فعالیت های هسته ای و موشکی  در لیست سیاه تحریم های  دولت آمریکا قرار دارد.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرده است که دستور تعقیب قضایی و بازداشت سه ایرلندی مزبور با نام های تام مک کویین و شان مک کویین (پدر و پسر) به عنوان صاحبان اصلی شرکت ایرلندی و شام بایرن به عنوان مدیر تجاری شرکت را صادر کرده است.
یکی از اتهامات این افراد خرید تجهیزات موتور هلی کوپتر از کمپانی " رولز رویز" آمریکا در ایالت ایندیانا و انتقال آنها از طریق شرکت های واسط به ایران در بین سال های 2005 تا 2008 است.

بر اساس مدارک اتهامی شرکت ایرانی " هسا " وابسته به وزارت دفاع ایران تا کنون 17 موتور هلی کوپتر تولیدی کمپانی رولز رویز را به ارزش بیش از 27/4 میلیون دلار از طریق این سه فرد ایرلندی خریداری کرده اند.

شرکت ایرانی هسا از سال 2008 در لیست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد و ایالات متحده مدعی است که این شرکت وابسته به وزارت دفاع ایران در فعالیت های هسته ای و موشکی ایران دست دارد.

مقامات آمریکایی مدعی اند که عملکرد این سه ایرلندی با اتهامات " حسین خوشنویس راد " ارتباط دارد. خوشنویس راد یک  آمریکایی ایرانی تبار است که در 14 مارس سال جاری و به اتهام تجارت غیر قانونی با ایران در فرودگاه  سانفرانسیسکو دستگیر شده است.
در سال های گذشته ده ها نفر از شهروندان آمریکایی و ایرانی و دیگر ملیت ها در آمریکا به دلیل نقض قوانین مرتبط با محدودیت های تجاری اعمال شده با ایران تحت تعقیب قرار گرفته اند.

باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده در ماه گذشته میلادی قانون تحریم های ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.این در حالی است که رییس جمهور جدید آمریکا مدعی تغییر رویکرد در قبال ایران و گشودن پنجره ای جدید به روی روابط دو جانبه واشنگتن – تهران است.

 





      

یک فروند جنگنده اف 22 نیروی هوایی امریکا روز چهارشنبه در ایالت کالیفرنیا سقوط کرد.
خبرگزاری فرانسه :
سخنگوی نیروی هوایی ارتش امریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این هواپیما در بیابان های جنوب کالیفرنیا سقوط کرد.
از سرنوشت خلبان هواپیما اطلاعی در دست نیست. ( خلبان کشته شده است)
جنگنده اف 22 از پیشرفته ترین جنگنده های ارتش امریکاست.
هواپیما در 35 مایلی شمال پایگاه هوایی ادواردز سقوط کرد است
به گفته این مقامات ، این هواپیما بامداد روز چهارشنبه در حین پرواز اموزشی در شمال شرقی پایگاه هوایی ادواردز سقوط کرد.
اسوشیتدپرس از کالیفرینا گزارش داد ، خلبان چهل و نه ساله این هواپیما در این سانحه هوایی کشته شد.

 





      

رژیم صهیونیست از آزمایش اولین سامانه ضد موشک خود دربرابر راکت های کوتاه برد مبارزان فلسطینی و مقاومت لبنان خبر داد .

شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیست یکشنبه شب باتایید آزمایش سامانه ضد موشک ارتش این رژیم دربرابر راکت های شلیک شده مبارزان فلسطینی مستقر درغزه و مقاومت لبنان درجنوب لبنان اعلام کرداین سامانه ازسال 2010میلادی عملیاتی خواهد شد .

این منبع رژیم صهونیست به موفقیت آمیز بودن سامانه ضد موشک این رژیم برای هدف قراردادن راکت های کوتاه برد مبارزان فلسطینی و مقاومت لبنان اشاره ای نکرد .
ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیست ژانویه گذشته برای بررسی روند پیشرفت ساخت سامانه جدید ضد موشک این رژیم
از شرکت تسلیحاتی رافائل دیدن کرده بود.

اولمرت در این دیدار به مسئولان شرکت تسلیحاتی "رافائل" فشار آورد تا باتلاش های بیشتر هرچه زودتر سامانه موشکی جدید را وارد چرخه عملیاتی کنند.

درجنگ تابستان گذشته اسرائیل ضدحزب الله لبنان,رژیم صهیونیست نتوانست ازشلیک موشک های کاتیوشابه شمال فلسطین اشغالی جلوگیری کند.




      

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس :
پاریس و بغداد روز چهار شنبه قراردادی را مبنی بر خرید بیست و چهار فروند هلی کوپتر نظامی مدل EC-635 ( ای سی 635 ) از فرانسه امضا کردند.
این نخستین قرارداد تسلیحاتی بین دو کشور از سال هزار و نهصد و نود میلادی تاکنون به شمار میرود

که با حضور اروه مورن و عبدالقادر عبیدی وزرای دفاع فرانسه و عراق به امضا رسید





      

سلام خدمت همه دوستان و خوانندگان خوب و صمیمی وبلاگ.

واقعا ببخشید که تو این مدت نتونستم آپ کنم پوزش منو بپذیرید.

اول از همه جواب محبت های شما رو بدم

 

الهام خانم یا آقا زضا نمیدونم چرا 2 بار با 2 اسم مختلف کامنت گذاشته.ما هم ارادتمندیم خدمت شما لطف دارین

تبسم خانم ما هم عجله ای نداریم. والله این عکس متعلق به یکی از نیروهای نوپو ( نیروی ویژه پاد وحشت) هستش

مخلصیم جناب دکتز سخنی آقا شرمنده کردین ممنون

اقا مخسن والله اون مفاله موشک کورنت یه فایل متنی بود از یکی از دوستان گرفتم

اقا محمود والله ما هم بیشتر از این نمیدونیم فقط مثل این که یه اصلاحاتی رو صورت گرفته و به صورت آزمایشی برای آشنایی با نواقص احتمالی به صوزت محدود به چند تا از یگان های نوهد تحویل شده

مزضیه-آرش من نمیدونم چرا 2 بار با 2 تا اسم مختلف کامنت گذاشتین ولی مرصی ممنون از لطفتون

از جناب آقای هیتلر هم ممنونیم که ما رو مورد لطف قرار دادن





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی