سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

شکست تانک‌های اسرائیلی مرکاوا در جنگ با حزب‌الله فرماندهان نظامی اسرائیل را بر آن داشته تا در ادامه تولید آن تجدیدنظر کنند و احتمالن به آن خاتمه دهند.
مجلهء «دیفنس نیوز» در این مورد نوشته است: «کارشناسان نظامی معتقدند این تانک، جنگ‌افزار نظامی سنگینی است و باید به دنبال تولید نوعی سبک آن بود.» این مجله به نقل از ژنرال «بنیامین گنتز» فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل نوشت: «جنگ‌های آینده ممکن است به تانک‌های کمتری نیاز داشته باشد به همین خاطر باید در طرح افزایش تولید تانک‌های مرکاوا تجدیدنظر کرد.»

ژنرال «نر امیر» مدیر کل برنامه تولید خودرو‌های زرهی در اسرائیل نیز گفت: ‌«تصمیم‌گیری درباره ادامه تولید مرکاوا بسیار مهم است و بعد استراتژیک دارد.»

دیفنس نیوز افزود: «پس از 33 روز جنگ علیه حزب‌الله که به شایستگی از موشک‌های ضدتانک برای جلوگیری از نفوذ زمینی اسرائیل استفاده کرد، ژنرال گنتز و دیگر فرماندهان نظامی اسرائیل تصمیم گرفتند درباره جنگ تانک‌ها تجدیدنظر کنند.» این مجله به نقل از ژنرال «حاییم ارتس» نوشت: «ما در حال حاضر در انتظار ارزیابی حوادث جنگیم و در آن صورت به روشنی درخواهیم یافت چرا اوضاع چنین پیش رفت.» به نوشته دیفنس نیوز، ژنرال ارتس افزود: با وجود این، یکی از درس‌های این جنگ این بود که تانک‌ها و ماشین‌آلات جنگی سنگین نیروی اصلی در جنگ‌های زمینی است.»





      

منابع خبری روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای بمب افکن سوخوی 24 روسیه در جنوب این کشور خبر دادند.

این هوپیمای جنگنده درحین پرواز تمرینی در 38 کیلومتری منطقه وارونژ در جنوب روسیه دچار سانحه شد


ایتارتاس دراین باره گزارش داد: دو خلبان این هواپیمای بمب افکن با استفاده از چتر، نجات یافتند.

ولادیمیر دریک سخنگوی نیروی هوایی روسیه اعلام کرد: خلبانان این هواپیمای جنگنده، به علت مصدومیت به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: علت این حادثه در حال بررسی است.





      

روسیه 10 فروند میگ-29 به لبنان می فروشد

 

"آناتولی سردوکوف" وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز سه شنبه پس از پایان مذاکرات با "الیاس المر" وزیر دفاع لبنان که هم اکنون در مسکو می باشد، اطلاع داد که روسیه به لبنان 10 فروند جنگنده میگ-29 می فروشد.

سردوکوف اعلام نمود که طرف روسی امیدوارست که مذاکرات سازنده برگزار شده و نیروی تازه ای به همکاری های دوجانبه فنی-نظامی ببخشد.

وزیر دفاع روسیه گفت: "ما فهرست نیازهای نیروهای مسلح لبنان را دریافت کردیم و آماده بررسی آن در آینده نزدیک هستیم".

وزیر دفاع لبنان نیز به نوبه خود از سردوکوف بخاطر پذیرایی گرم تشکر نمود. وی به شرکت کنندگان در هیئت لبنان اطلاع داد که "روسیه موافقت کرد 10 فروند جنگنده میگ-29 به لبنان بفروشد".

این مسئول لبنانی افزود: «مسئولان روس به هیات لبنانی گفتند که تجهیز این هواپیماها به میزان 90 درصد بر عهده روسیه خواهد بود و این که مخازن سلاح روسی بر روی لبنان باز است».
این عضو هیات لبنانی افزود:
«مسئولان روسی ابراز آمادگی کردند که آماده اعزام متخصصان روسی برای آموزش خلبانان و کادر فنی لبنانی هستند».

وی گفت: «هیات لبنانی در برابر این بخشندگی روسیه لیست سابق خود را کنار گذاشته و درصدد تهیه لیست جدیدی از نیازمندی‌‌های خود است».

وی افزود: «الیاس المر وزیر دفاع لبنان، هیات دولت را در جریان جزییات گفتگوهای خود با مسئولان روسی قرار خواهد داد، زیرا المر بر این باور است که روسیه تنها دولت بزرگی است که سلاح سنگین در اختیار لبنان قرار خواهد داد، زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا درهای این نوع کمک‌ها را مسدود کردند».

این عضو هیات لبنانی افزود:
«روس‌ها موافقت کردند که تانک‌های تی 90 و خمپاره‌انداز و خودروهای نظامی و توپخانه و سلاح‌های ضد تانک در اختیار لبنان قرار دهند، اما ارائه رادار و موشک‌های ضد هوایی موکول به درخواست لبنان و ارزیابی بهایی آن شد».

وی با اشاره به موافقت عربستان و سوریه برای این خریدها گفت: «انتظار می‌رود که برخی از کشورهای عربی کمک‌های بلاعوض در اختیار لبنان قرار دهند تا بتواند تجهیزات مورد نیاز خود را از روسیه خریداری کند».
روسیه قرار است 10 میگ 29 به بهای 300 میلیون دلار به عنوان کمک بدون عوض در اختیار لبنان قرار دهد.

روزنامه السفیر در این زمینه نوشت: «مسکو رسما اعلام کرد که ده فروند جنگنده میگ 29 هدیه روسیه به لبنان است و در ازای آنها وجهی دریافت نخواهد کرد، بلکه بودجه آنها را وزارت دفاع روسیه تقبل کرده است. منابع آگاه گفتند که این جنگنده‌ها تا اواسط تابستان آینده به لبنان می‌رسند».

روزنامه الانباء کویت نیز نوشت: «الیاس المر وزیر دفاع لبنان به زودی برای ادامه گفتگوها بار دیگر عازم روسیه خواهد شد و انتظار می‌رود که ظرف مدت آینده هیئت‌هایی از لبنان و روسیه به دو کشور سفر کنند و همکاری‌های نظامی میان مسکو و بیروت به شکل قابل توجهی افزایش یابد».





      

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، یک ناو گروه از نیروی دریایی ارتش پس از سالیان طولانی که از فعالیت‌های این نیرو در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی می‌گذرد، برای اعلام حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و شمال اقیانوس هند، سفری را به خلیج عدن انجام دادند.
انجام این ماموریت توسط ناو اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله ماموریت‌های منحصر به‌فرد در میان اقدامات نیروی دریایی ایران پس از انقلاب اسلامی به شمار رفته و می‌توان آنرا نقطه عطفی در تاریخ ماموریت های این نیرو به حساب آورد.
طی بیش از 4000 مایل مسافت در بدترین شرایط جوی سال در منطقه دریایی عربی و شمال اقیانوس هند، به منظور حضور مقتدرانه در محدوده‌ای که نیروهای دریایی کشورهای غربی آنرا جولانگاه و عرصه حضور بلامنازع خود ساخته‌اند، نکته‌ای است که به عنوان افتخار تازه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به حساب خواهد آمد.
انجام تمرینات تک ناوی و دو ناوی، به منظور افزایش دانش علمی و تخصصی کارکنان و کسب مهارت‌های لازم در دریا به عنوان یکی از اهداف این ماموریت بوده است و علی‌رغم شرایط نامساعد جوی ( که گاهاً فورس دریا به 8 و 9 می رسید) آموزش‌ها و تمرینات دریانوردی اقیانوسی نیز با موفقیت برای این گروه اعزامی به اجرا گذاشته شد که نتایج به دست آمده موجب تحسین فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح شده است.
حضور یک ناو کشورمان با پرچم برافراشته جمهوری اسلامی ایران، در منطقه خلیج عدن افتخاری بوده است که مورد توجه کشورهای دوست نیز قرار گرفت.
یک مقام عالی رتبه نیروهای مسلح نیز در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با تأیید حضور ناوهای ایرانی در منطقه آفریقا و خلیج عدن، اظهار داشت: گشت‌های ناوگروه‌های متعلق به نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران، موضوعی متداول است که در هر جا که لازم باشد، انجام می‌پذیرد و بازدیدهای دوجانبه نیز یک سنت قدیمی در نیروهای دریایی به شمار می‌رود.
وی افزود: سفرهای ناوگروه‌ها در مناطق دریایی، یا در قالب ماموریت‌هایی است که طبق روال سالانه خود انجام می‌شود و یا در قالب آموزش و بازدید از بنادر منطقه و کشورهای دوست انجام می‌گیرد.
این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح در خصوص ارتباط این حضور ناو گروه ایرانی در خلیج عدن و موضوع مقابله با دزدان دریایی تاکید کرد: خلیج عدن یک منطقه بین‌المللی است و اگر قرار است امنیت کشتی‌ها در این منطقه تامین شود باید شرایط دقیق بین‌المللی برای آن تعریف شود. نیروهای مسلح ایران نیز تابع دستورات مافوق بوده و هرگونه تصمیمی را که به آنها ابلاغ شود با کمال دقت و رعایت زمانبندی پیش‌بینی شده، به اجرا خواهند گذاشت.




      
<      1   2      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی