سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

وزارت دفاع آمریکا از موفقیت جدیدترین آزمایش سپر دفاع موشکی این کشور خبر داد.
به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات ارشد پنتاگون اعلام کردند: "در جریان یک حمله موشکی شبیه سازی شده برای آزمایش دوباره سامانه دفاع موشکی آمریکا، یک موشک هدف منهدم و سرنگون شد."

به ادعای مقامات آمریکایی، این آزمایش به منظور آمادگی مقابله با حملات موشکی کشورهایی چون ایران یا کره شمالی صورت گرفت.

برپایه این گزارش موشک هدف مقارن ظهر روز جمعه از جزیره کودیاک در جنوب غربی آلاسکا شلیک و همزمان توسط چند رادار زمینی و دریایی ردیابی شد و چند دقیقه بعد یک موشک رهگیر از پایگاه نیروی هوایی کالیفرنیا پرتاب شد و به موشک هدف اصابت کرد.

سپهبد «پاتریک اوریلی»، رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا لحظاتی پس از این آزمایش در یک کنفرانس خبری گفت: "این بزرگترین و پیچیده ترین آزمایشی است که تاکنون صورت داده ایم."

هرچند «اوریلی» این آزمایش را موفق خواند اما گفت: "موشک هدف نتوانست از اقدامات متقابل پیش بینی شده برای رد گم کردن موشک رهگیر استفاده کند."

براساس این گزارش آزمایش روز جمعه هزینه ای بالغ بر 120 تا 150 میلیون دلار دربرداشت و سامانه ها و بخشی های مختلفی در آن نقش داشتند. برای مثال نیروی دریایی آمریکا موشک هدف را از داخل یکی از کشتی های خود شناسایی کرد اما برای انهدام آن اقدامی صورت نداد.

به گفته «برایان ویتمن»، سخنگوی پنتاگون، آزمایش روز جمعه سیزدهمین آزمایش در نوع خود از سال 1999 تاکنون بود که آخرین آن در سپتامبر 2007 به اجرا درآمده بود.

این آزمایش بخشی از یک برنامه بزرگ دفاع موشکی در آمریکا محسوب می شود که تاکنون 100 میلیارد دلار – سالانه حدود 10 میلیارد دلار- هزینه دربرداشته است.

در هشت مورد از این آزمایش ها – از جمله آزمایش روز جمعه – موشک هدف منهدم شده و تست موشکی با موفقیت به پایان رسیده است.

ارتش آمریکا حدس می زند این طرح که مشابه آن در ژاپن و اروپای شرقی (لهستان) به اجرا درآمده یا اجرایی خواهد شد از ایالات متحده و متحدان آن در برابر حملات موشکی کشورهایی چون کره شمالی و ایران که هر دو دارای موشک های دوربرد هستند محافظت کند.
این در حالی است که اوباما، رئیس جمهور منتخب پیش از این در طول مبارزات انتخاباتی خود درباره قابلیت های این سامانه دفاع موشکی ابراز تردید کرده است.





      





      

خبرگزاری رویترز از آغاز دور جدید بمباران مناطق شمال عراق توسط هواپیماهای جنگی ترکیه و توپخانه ایران خبر داد

یک مقام منطقه کردستان عراق به رویترز گفت: "توپخانه ایران طی چند روز گذشته به طور مداوم منطقه کردستان در شمال عراق را زیر آتش خود گرفته است."
«آزاد آسو» شهردار منطقه «جراوه» در مرز ایران، واقع در 195 کیلومتری شمال شرقی سلیمانیه عراق، گفت: "توپخانه ایران ظهر روز جمعه بمباران مناطق شمالی عراق را آغاز کرد. این حملات به طور متناوب در روزهای بعد از آن تکرار شد."

وی در عین حال از ذکر جزئیات خسارات و تلفات این حوادث خودداری کرد.

براساس این گزارش ایران هرازچندگاهی با هدف نابودسازی گروهک پژاک که مواضع آن در کوه های قندیل در کردستان عراق واقع است این مناطق را زیر آتش توپخانه خود می گیرد.

همزمان خبر می رسد که هواپیماهای جنگی ترکیه نیز از روز جمعه بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را آغاز کردند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با اعلام این خبر افزود: "این حمله متوجه مخفی گاه های شورشیان پ.ک.ک در کوه های قندیل بوده و به اهداف خود دست یافته است."

این گزارش می افزاید: "نیروهای ایرانی اغلب در مناطق مرزی عراق با اعضای گروهک پژاک، شاخه ایرانی پ.ک.ک، درگیر هستند. در ماه ژوئن (خرداد) یک ژنرال ارشد ترک اعلام کرد ارتش ترکیه در زمینه های اطلاعاتی و هماهنگی حملات علیه پایگاه های پ.ک.ک در شمال عراق با ایران همکاری می کند."

ماه گذشته سه کشور عراق، ترکیه و آمریکا در خصوص تشکیل یک کمیته مشترک برای پیگیری تهدیدات پ.ک.ک و بکارگیری تدابیری برای خنثی کردن فعالیت تروریست ها به توافق رسیدند.





      

در آخرین مرحله از رزمایش دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران "اتحاد- 87 " موشک سطح به سطح "نصر " با موفقیت کامل شلیک و هدف مورد نظر را منهدم کرد.

خبرگزاری فارس، مرحله چهارم از رزمایش دریایی اتحاد 87 نیروی دریایی که با حضور سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان عالیرتبه ارتش در آبهای دریای عمان برگزار می‌شد، با شلیک موشک سطح به سطح "نصر" به کار خود پایان داد.
در فاز اول مرحله چهارم این رزمایش که روز گذشته برگزار شد، یک زیردریایی از کلاس "طارق" با شلیک اژدر به موانع دشمن فرضی حمله و آن را منهدم کرد.
در فاز دوم نیز پس از انجام عملیات تصرف ناوچه‌های دشمن فرضی توسط تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی، یک ناوچه موشک‌انداز با شلیک موشک سطح به سطح نصر 1هدف مورد نظر را در فاصله 30 کیلومتری مورد اصابت و نابودی قرار داد. موشک سطح به سطح نصر با برد متوسط برای اولین بار در رزمایش 87 شلیک شده است.
در فاز آخر از مرحله چهارم از رزمایش "اتحاد- 87 " ، ناوچه‌های رزمی نیروی دریایی با شلیک توپ و سلاح‌های سبک به دشمن فرضی حمله کردند و به این ترتیب آخرین مرحله از رزمایش دریایی اتحاد 87 با موفقیت کامل به کار خود پایان داد.





      

موشکMAR-1 در زیر یک فروند F-5EM
مقامات برزیل از فروش 100 موشک هوا به هوا به پاکستان به ارزش 107 میلیون دلار خبر دادند.

آژانس افه اسپانیا، نلسون جوبیم وزیر دفاع برزیل روز گذشته با اعلام این خبر گفت:
این موشک ها قابل نصب بر روی هواپیماهای جنگنده هستند و برای هدف قرار دادن تاسیسات راداری مورد استفاده قرار می گیرند.

وزیر دفاع برزیل همچنین خاطرنشان کرد که نیروی هوایی این کشور به شکل مستقیم با دولت پاکستان برای فروش این موشک ها مذاکره کرده است.

وزیر دفاع برزیل به علاوه اعلام کرد که وزارت تجارت این کشور نیز با فروش موشک های هوا به هوا به پاکستان موافقت کرده است.

فروش موشک های هوا به هوا به پاکستان که ساخت کارخانه اسلحه سازی "مکترون" برزیل هستند جدید ترین تلاش این کشور برای تحرک دادن به صنایع نظامی خود به شمار می رود که بیست سال قبل در بین کشورهای در حال توسعه در این زمینه در مقام اول قرار داشت ولی پس از پایان جنگ سرد مشکلاتی را تجربه کرده است.




      

روز تفنگداران دریائی روسیه
تفنگداران دریائی روسیه در واحدهای دریای شمال- دریای خزر- دریای بالتیک و دریای سیاه حضور دارند.
27 نوامبر روز تفنگداران دریائی روسیه است و این روز توسط تفنگداران دریائی جشن گرفته میشود.

 
یک فروند WIG-landing craft در ساحل دریای خزر




      

امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش یکشنبه شب در حاشیه مراسم ازدواج تعدادی از کارکنان این نیرو از ساخت یک موشک هوا به هوای پیشرفته از نوع حرارتی خبر داد و گفت:
روز دوشنبه یکی از موشک‌های هوا به هوای حرارتی که در نیروی هوایی ارتش تولید شده، تست گرم خود را آزمایش خواهد کرد.

وی افزود: این موشک حرارتی هوا به هوا به وسیله یکی از هواپیماهای نیروی هوایی ارتش شلیک شده و هدفی را که توسط یک هواپیمای دیگر رها شده، تعقیب و منفجر خواهد کرد.

به گفته شاه‌صفی این موشک هوا به هوا در رزمایش شمال‌غرب نیروی هوایی ارتش که چندی پیش برگزار شد نیز به گونه‌ای دیگر آزمایش شده بود و روز دوشنبه تست گرم خود را پشت سر خواهد گذاشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش‌های جهاد خودکفایی این نیرو برای تولید تجهیزات جدید گفت: تمام مراحل تولید این موشک توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش صورت گرفته که فعلا برد آن بیش از 40 کیلومتر است که برنامه‌ریزی برای ارتقای آن تا 100کیلومتر نیز در حال انجام است.

شاه صفی با اعلام اینکه نیروی هوایی ارتش به دانش فنی ساخت موشک‌های هوا به هوای حرارتی با برد بیش از 100 کیلومتر رسیده است، گفت: پس از ساخت موفق این موشک آن را برای تولید انبوه در اختیار وزارت دفاع قرار می‌دهیم.





      

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست رزمایش بزرگ دریایی اتحاد 87 در آب‌های دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این مرحله از رزمایش طی 2 روز گذشته با اجرای عملیات روانی بر علیه دشمن فرضی، مهیا نمودن یگان‌های رزمی و استقرار آنها در منطقه عملیاتی به انجام رسیده است، تصریح کرد: ‌از فردا چهارشنبه شاهد آغاز مرحله دوم این رزمایش خواهیم بود.
سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی اتحاد 87 با اشاره به ویژگی‌های این مرحله افزود: بارگیری ادوات و تجهیزات، استقرار کارکنان و نیروهای شرکت‌کننده و همچنین گسترش یگان‌ها در دریا و اجرای اصول پدافند غیرعامل، از اهداف از پیش تعیین شده برای این مرحله از رزمایش بوده است که توانستیم با موفقیت کامل به آنان دست یابیم.
دریادار رستم‌آبادی خاطرنشان کرد: از فردا شاهد گسترش عمق عملیاتی این رزمایش تا شرق دریای عمان و همچنین اجرای فاز دوم خواهیم بود.
وی در پایان با بیان اینکه این رزمایش طی 30 سال گذشته از منظر گستردگی از یک سو و تجهیزات و تسلیحات نوین به کار رفته در آن در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: هدف اصلی از رزمایش اتحاد 87 افزایش توان یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش و افزایش قدرت بازدارندگی است.
رزمایش دریایی اتحاد 87 که از امروز سه شنبه آغاز شده است، قرار است طی 6 روز در 4 مرحله اجرا شود.





      

رئیس‌جمهور لبنان بر گسترش همکاریهای دفاعی با ایران تاکید کرد

 

خبرگزاری فارس: میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ظهر امروز با حضور در محل نمایشگاه دائمی توانمندیهای وزارت دفاع، از بخشهای مختلف این نمایشگاه بازدید و از نزدیک با دستاوردهای دفاعی کشورمان آشنا شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، رئیس جمهور لبنان که به دعوت رئیس‌جمهور کشورمان در تهران بسر می‌برد، همچنین با سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.
در این دیدار رئیس جمهور لبنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه توانمندیهای وزارت دفاع گفت: ایران و لبنان دارای اشتراکات فراوانی می باشند و در بسیاری از مسایل مهم منطقه‌ای و جهانی از مواضع مشترک برخوردارند.
رئیس جمهور لبنان با ابراز علاقمندی از توسعه و گسترش همکاریهای دفاعی میان ایران و لبنان بر لزوم تقویت قدرت دفاعی ارتش لبنان در مقابله با هر نوع تهدید، تجاوز خارجی و تروریسم تاکید کرد.
سردار نجار نیز با ابراز خرسندی از سفر رئیس‌جمهور لبنان به کشورمان و بازدید وی از نمایشگاه توانمندیهای وزارت دفاع، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تعمیق و گسترش روابط دفاعی میان دو کشور در راستای تقویت و تحکیم امنیت لبنان و افزایش توانمندیهای دفاعی و ملی لبنان اعلام کرد.
وزیر دفاع با اشاره به جنگ 33 روزه و مجاهدت کم‌نظیر مردم لبنان، از آن بعنوان نماد مقاومت و پایداری امت اسلام در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: لبنان همواره از جایگاه ویژه و قابل احترامی در نزد ملت ایران و همه ملل منطقه برخوردار است.

وزیر لبنانی : مانعی در مورد استفاده از امکانات نظامی ایران وجود ندارد
بیروت - وزیر لبنانی گفت: مانعی در مورد استفاده از امکانات نظامی ایران توسط لبنان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا از بیروت، "ژان اوگاسبیان" وزیر مشاور در دولت لبنان روز یکشنبه در آستانه سفر "میشل سلیمان" رییس جمهوری این کشور به ایران در گفت وگو با تلویزیون المستقبل اظهار داشت: ما خواهان لبنانی آزاد هستیم و مانعی در مورد استفاده از توان و امکانات نظامی ایران برای تقویت و تجهیز ارتش لبنان وجود ندارد.
اوگاسبیان گفت: نیروهای استقلال از مبادی انتفاضه استقلال برای ساخت دولت قادر و قوی و عادلانه چشم پوشی نخواهند کرد.





      

واحد مرکزی خبر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشف شبکه جاسوسی دشمن و دستگیری عوامل آن به دست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران خبر داد.

محمد علی جعفری با اشاره به مأموریت های سپاه در عرصه مقابله با تهدیدات و توطئه های فرامرزی علیه نظام ، انقلاب و سپاه پاسداران گفت: اخیراً با تلاش سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه ، شبکه ای که عمدتاً در ارتباط با سازمان های نظامی کشور، جاسوسی می کرد شناسایی و با ردیابی و انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی وابستگی آن به سازمان جاسوسی موساد اسرائیل مشخص شد و سرانجام در عملیاتی تمامی عوامل و عناصر شبکه دستگیر شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف و فعالیت های این شبکه جاسوسی افزود : این شبکه با جمع آوری اخبار و اطلاعات مراکز هسته ای، مجموعه های حساس سپاه و همچنین فرماندهان و شخصیت های کشوری و لشکری در صدد اجرای نیات شوم خود در سطح کشور بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با انهدام این شبکه سیستمهای پیچیده و پیشرفته ارتباطی و سازه ها و وسایل جاسازی مدرن کشف و ضبط شد .

سرلشکر جعفری گفت: براساس اعتراف دستگیر شدگان ، عناصر این شبکه دوره های آموزشی ویژه بمب گذاری و ترور را در اسرائیل سپری و با حمایت مالی موساد خودرو و تجهیزات فراوانی را خریداری کرده بودند.

 

تشریح نحوه دستگیری جاسوسان اسراییلی


دادستان عمومی و انقلاب تهران نحوه شناسایی و دستگیری 3 جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سعید مرتضوی در نشست خبری امروز خود در دادسرای عمومی تهران، ‌به تشریح عملکرد و اقدامات این شبکه جاسوسی پرداخت و افزود: همان‌گونه که قبلاً در خبرها اعلام شده بود، نیروهای توانمند سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران موفق به شناسایی و کشف شبکه پیچیده جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشورمان شدند.
مرتضوی در رابطه با این شبکه جاسوسی گفت: برخی از وسایلی که این شبکه جاسوسی استفاده می‌کرده است توسط نیروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف و ضبط شده است.کیف مجهزی که شامل تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای برای برقراری ارتباط با موساد بدین نحو که پس از جمع‌آوری اطلاعات آنها را توسط لپ‌تاپ تجهیز شده ثبت و ضبط می‌کردند و از طریق تجهیزات ماهواره‌ای به اسراییل ارسال می‌شده است. همچنین بسیاری از درخواست‌های موساد توسط نیروهای سپاه کشف شده و در پرونده موجود است. افسران موساد نیازمندی‌های خود را به این افراد اعلام می‌کرده‌اند.
دادستان تهران تعداد افراد دستگیر شده را 3 نفر اعلام کرد و افزود: 3 نفر دیگر نیز در حلقه حفاظتی نیروهای امنیتی سپاه هستند و فعلاً آزادند.
مرتضوی گفت: بر اساس اطلاعات موجود در پرونده ، موساد در 17 جلسه به این افراد آموزش‌های تئوری لازم را ارائه داده است و این افراد در شهرهای هرتسلیا و کیتسلیای فلسطین اشغالی چهار جلسه آموزش عملیاتی و تخصصی دیده‌اند. در این جلسات به افراد عملیات‌های ترور، انفجار اماکن، عملیات‌ رانندگی‌های حرفه‌ای با موتور و خودرو، آموزش دوربین‌های مخصوص، کامپیوتر و تجهیزات ماهواره‌ای و دیگر آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند.
مرتضوی در توضیح دیگر تجهیزات این شبکه گفت: کیف‌های مجهز به جاسازی اسناد و پول برای انتقال اسناد و مدارک سری در اختیار این جاسوسان قرار داده شده است.یکی دیگر از وسایل کشف شده از این گروه دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال مجهز و پیشرفته‌ای است که از طریق آنها از اماکن و محل‌های درخواستی فیلمبرداری می‌شده است. این فیلم‌ها توسط چرخ‌های انتهای کیف‌های مسافرتی از کشور خارج می‌شده‌اند. در واقع این چرخ‌ها در انتهای کیف‌های مسافرتی نصب می‌شده‌اند و مأمورین از وجود فیلم در آنها اطلاعی نداشتند.
یکی دیگر از وسایل کشف شده از این گروه اسیلسکوپ برای تست امواج است. جی پی اس ،فاصله یاب لیزری، تلفن ماهواره‌ای ایریدیوم از دیگر وسایل کشف شده از این جاسوسان است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: خوشبختانه این شبکه جاسوسی قبل از هر اقدامی توسط نیروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شده‌اند.
مرتضوی به تشریح شروع کار این شبکه پرداخت و افزود: یکی از این افراد توسط عوامل موساد شناسایی و جذب می‌شود. این فرد از طریق کنسولگری اسراییل در یکی از کشورها جذب می‌شود و بعد از آموزش های لازم موفق به جذب تعداد دیگری از افراد مرتبط می شود و اقدام به سازماندهی این افراد می کند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه به محض اینکه این سرویس کار خود را شروع کرد و اولین فرد جاسوس به کشور وارد شد، حفاظت اطلاعات سپاه این فرد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داد.این فرد وظیفه داشت تا به افراد رده بالای سپاه نزدیک شده و اطلاعاتی از تأسیسات موشکی، نظامی و همچنین محل سکونت سپاهیان کسب و به موساد ارسال کند. پس از اطلاع دادسرای تهران از این موضوع دستور نظارت و جلب این افراد صادر شد.
مرتضوی ادامه داد: در این مرحله این افراد بازداشت و در چتر حفاظتی سپاه قرار گرفتند. این جاسوسان بر اساس توصیه‌های حفاظتی اقدام به شناسایی دیگر افراد این شبکه کردند.در چند هفته گذشته سرویس موساد پس از اینکه احساس کرد که جاسوسانشان لو رفته به افراد دستور دادند وسایل مهم جاسوسی خود را نابود کنند و از بین ببرند. روش نابودی این وسایل خرد کردن، آتش زدن و نابودی کامل تجهیزات بود و دستور داده بودند تا از مراحل نابودی فیلمبرداری شده و آن را ارسال کنند.
مرتضوی گفت: خوشبختانه قبل از اینکه دستور موساد عملی شود نیروهای حفاظتی سپاه وارد عمل شده و وسایل را ضبط و توقیف کردند.
دادستان تهران گفت: تا زمانی که نیازهای نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه و کسب اطلاعات کامل‌تر تکمیل نشود مجازات این شبکه انجام نمی‌شود. پرونده به لحاظ قضایی تکمیل است اما برای رسیدگی، محاکمه و صدور رأی منتظر اقدامات اطلاعاتی و رفع نیازمندی‌های حفاظت اطلاعات سپاه هستند و پس از آن رأی این اقدام خائنانه را صادر خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و مسئولان کشور، به دلیل اشراف اطلاعاتی نیروهای سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تبریک می‌گویم. این اشراف اطلاعاتی به قدری بالا بود که تمامی اعضای این شبکه قبل از هر اقدامی دستگیر شدند و موساد متوجه اینکه جاسوسانش توسط نیروهای سپاه شناسایی شده‌اند نشد.
مرتضوی گفت: این شبکه از 6 ماه قبل کشف شده و به دلیل محرمانه بودن پرونده از اعلام جزئیات بیشتر خودداری می‌کنم. حوزه فعالیت این شبکه جاسوسی در سطح کشور بوده و موضوعاتی چون ترور دانشمندان نظامی، انفجار تأسیسات نظامی موشکی و استراتژیک کشور از جمله اقداماتی بوده که موفق به انجام آن نشدند.
مرتضوی گفت: نیروهای حفاظت سپاه پس از کشف این شبکه به منظور شناسایی تمام افراد اقدام به ارائه اطلاعات سوخته به موساد کردند تا بتوانند تمامی افراد شبکه را دستگیر کنند. سناریو و تدبیری که سازمان حفاظت سپاه به کار گرفته 100 درصد موفق بوده است و موجب جلوگیری از ضربه به امنیت کشور شده است.
مرتضوی گفت: افسران موساد در 5 کشور مختلف از جمله کشورهای همسایه با این جاسوسان جلسه داشتند. اسامی افسران موساد که با این افراد همکاری داشتند شامل، سالی، سامی، پیتر، خسرو، زکی و... بوده است.
دادستان تهران درباره سیر حقوقی و قضایی این پرونده گفت: طبق ماده 501 قانون مجازت اسلامی که تصریح دارد هر کس نقشه‌ها، اسرار و تصمیمات داخلی و خارجی را به افرادی که فاقد صلاحیت هستند منتقل کند جاسوس به شمار می‌رود در ماده 508 قانون مجازات اسلامی قانونگذار تصریح کرده هر کس با دول خارجی متخاصم همکاری کند اگر نوع همکاری در حد محاربه باشد مجازات اعدام و اگر محاربه نباشد 10 سال حبس تعیین کرده است.
وی در پایان گفت: انشاء‌الله ظرف 3 تا 4 هفته آینده اقدام به تکمیل پرونده قضایی و محاکمه و صدور رأی برای این افراد خواهیم کرد. مجازات قانونی که برای این افراد توسط دادستان در درخواست می‌شود اعدام است.
تصاویری از تجهیزات کشف شده از جاسوسان موساد





      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی