اسراییل در سال 2008 از طریق کانال های محرمانه خویش از آمریکا درخواست کرده بود که برای حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران به این کشور کمک کند اما جرج بوش رییس جمهور آمریکا قاطعانه احتمال عملیات نظامی علیه ایران را رد کرده بود.
این مطلب را نیویورک تایمز به نقل از مقامات عالیرتبه دولت بوش که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چندین بار تحریماتی را علیه تهران به خاطر امتناع این کشور از توقف غنی سازی اورانیوم و اجازه دسترسی کامل به تاسیست هسته ای اتخاذ کرده است. اما ایران بر حق خود در خصوص بهره برداری از انرژی اتمی اصرار ورزیده و اعلام می کند که فقط از انرژی هسته ای در زمینه های صلح آمیز استفاده خواهد کرد.

بنا به این گزارش تل آویو از آمریکا درخواست کرده بود که بمب های بسیار قوی که برای نفوذ و تخریب بونکرهای زیر زمینی بکار می روند، جهت استفاده از حملات هوایی به تاسیسات هسته ای نطنز در اختیار این کشور قرار دهد و همچنین اجازه پرواز بمب افکن های اسراییلی را بر فراز عراق که تحت کنترل آمریکاست صادر نماید.

دولت جرج بوش پیشنهاد مذکور را مطالعه کرده اما معتقد بود که حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران نه تنها از نظر نظامی موثر نخواهد بود بلکه بدون تردید آمریکا را نیز به مناقشه نظامی با تهران درگیر خواهد کرد. در عوض بوش پیشنهاد کرده بود که عملیات محرمانه ای جهت کارشکنی در طرح های هسته ای ایران در سطوح بین المللی انجام شود و همچنین در صورت امکان حملاتی به شبکه های رایانه ای و برق ایران صورت گیرد.

بر اساس این گزارش تل آویو از اینکه اداره جاسوسی آمریکا در سال 2007 گزارشی منتشر ساخته که بر اساس آن ایران چهار سال پیش از آن برنامه هسته ای نظامی خود را برچیده بسیار مایوس شده بود. با خروج جرج بوش از کاخ سفید آخرین امیدهای اسراییل برای عملیات نظامی مشترک علیه ایران از بین خواهد رفت.